OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hiab är världsledande leverantör av utrustning, intelligenta tjänster och digitala lösningar för vägburen lasthantering. Som branschpionjär med nästan 75 års erfarenhet, fokuserar Hiabs medarbetare världen över på vårt åtagande att öka effektiviteten i våra kunders verksamheter och att forma framtiden för intelligent lasthantering.
Våra kända produkter erbjuder klassledande lasthanteringsutrustning med HIAB styckegodskranar, LOGLIFT och JONSERED skogs- och återvinningskranar, MOFFETT påhängstruckar, MULTILIFT lastväxlare och bakgavellyftar under varumärkena ZEPRO, DEL och WALTCO. Hiabs ProCare™- service, prisbelönta kranstyrsystem HiVision™ och HiConnect™-plattform visar på vår ständiga strävan att tillhandahålla intelligenta tjänster och uppkopplade lösningar som ger mervärde åt våra kunder.
Ta reda på mer om Hiabs långa historia, vårt uppdrag och vår strategi eller varför inte vilka möjligheter som finns för att delta i vår spännande resa, läs mer på www.hiab.se
Dina arbetsuppgifter
HIAB i Hudiksvall expanderar och behöver nu förstärka sitt team med en driven och engagerad person till rollen som Administrative Manager.
Söker du en roll där du får verka i ett globalt framgångsrikt företag med puls och framåtanda? Tycker du att det låter spännande att vara en del av ett marknadsledande och modernt företag där dina arbetskamrater kommer från ett stort antal delar av världen?
I den här positionen arbetar du till hälften av din arbetstid i tätt samarbete med vår Vice President R&D som utgår från Hudiksvall, men verkar på en global arena och är ständigt på resande fot. Ni två kommer att utgöra ett team som arbetar tätt ihop, där du säkerställer logistik, kommunikation och planläggning. Ni håller tät dialog och genomför vissa resor ihop. Övrig tid arbetar du nära ledningsgrupper och chefer i ledande positioner. Du ansvarar för planering av events, reseplanering, intern- och extern kommunikation, nätverkande med mera. Vi står i en expansiv fas och i dina arbetsuppgifter ingår att arbeta strategiskt med vårt arbetsgivarvarumärke.
Din profil
Till rollen som Administrative Manager söker vi framförallt dig som är en driven, kommunikativ och organiserad person som motiveras av att arbeta mot mål och att ha diversifierade arbetsuppgifter. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta nära management, håller tempo och får energi av administrativt arbete.
Har du erfarenhet av visst HR-arbete och employer branding, är det ett plus, men inget krav. Välkommen till en spännande roll i en internationelltt driven kontext. Flytande svenska och engelska är ett krav, fler språk är meriterande.
Rekryteringsprocessen hanteras av Clockwork, och HIABs önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Clockworks rekryteringskonsult Sofie Lambertsson via telefon: 0733512721 eller e-post: sofie.lambertsson@clwork.se.
Tjänsten söker du via www.clockworkpersonal.se senast 29 mars. Vi arbetar med löpande urval, vilket medför att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare