OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomi och administration.
Detta är en bred och varierande tjänst där du kommer arbeta med många olika uppgifter. Som bolag hanterar vi både privatpersoner med direkta medlemskap i Sjöassistans samt försäkringsbolag och andra knutna partners genom traditionell business to business. Vi tror att du är en öppen och framåtlutad person som gillar båtlivet (inget krav, men kul då vi alla älskar båtlivet).
Arbetet är lite säsongsberoende, där vår högsäsong är under Maj-Sept och sedan går vi ner på en lågsäsong mellan Oktober-April. Vi letar efter dig som är flexibel, då tjänsten är deltid med betoning på att du under vissa perioder kommer att arbeta närmare heltid och perioder där du kommer arbeta deltid.
Vi arbetar med filosofin ”frihet under ansvar” alltså ser vi att du är självgående och ansvarstagande. Alla våra nödvändiga system är anpassade så att det går att jobba hemifrån, men vi gillar att ses på kontoret. Vi sitter i härliga lokaler på Gärdet i Stockholm med tunnelbanan mindre än 20 meter från vårt kontor. Vi är ett ganska litet gäng som alla på olika sätt assisterar båtägare, försäkringsbolag och partners, året runt.
Nedan är några exempel på uppgifter som du kommer att ansvara för:
Löpande bokföring
Kund-och leverantörsreskontra
Självfakturering
Löpande underlag till våra partners
Medlemsfakturering
Rapportering till myndigheter – skatt + AGI
Månadsbokslut, kvartalsbokslut, kontakt med revisor
mm.