OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EFO söker nu en positiv och driven Administration & Office Coordinator. Trivs du med att arbeta i kärnan av verksamheten och vara en viktig administrativ nyckelfunktion? Då kan det vara dig vi söker!
I rollen som Administration & Office Coordinator kommer du att arbeta med administrativ support över flera avdelningar. Du kommer att vara dedikerad till bränsleimportteamet men även assistera VD, ekonomiavdelningen och ansvara för kontorsadministrationen samt receptionen.
Arbetsuppgifterna innefattar bl a, men begränsas inte till;
Administrativ support såsom:
• Administrera avtal
• Handlägga tillstånd för frakt
• Kvalitetssäkra processer
• Säkerställa dokument i regelstyrda processer
• Rapportering av bland annat årsvolymer av importerat bränsle till naturvårdsverket
• Närvara på möten och föra mötesprotokoll
• Assistera VD
Kontor- och receptionsrelaterade arbetsuppgifter såsom;
• Ansvara för att kontoret är i gott skick på daglig basis
• Kontakt med hyresvärd och leverantörer
• Telefonväxel och infomejl
• Beställning av kontorsmateriel, lunch och fika
• Supportera IT ärenden
• Posthantering
Ekonomirelaterade arbetsuppgifter såsom;
• Löpande bokföring
• Ankomstregistrering av fakturor
• Förbereda betalningsfiler på banken
• Leverantörsgranskning av nya samt befintliga leverantörer
• Registrera kvitton och reseräkningar
Vem är du?
För denna roll är attityd och inställning avgörande – där vi premierar en "can do"-attityd och önskar att du har ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt. Vi tror att du är strukturerad, noggrann och en god kommunikatör som vågar komma med egna initiativ. Du är trygg i dig själv och lyhörd för andras behov samtidigt som du trivs i en självständig roll. Som Business Coordinator tar du stort ansvar i att skapa ett gott samarbete inom teamet och mellan de olika avdelningarna, vilket också ställer krav på flexibilitet.
För att lyckas i rollen har du flerårig arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, med fördel av ekonomisk bakgrund. Vidare är du är en van Office-användare och har goda språkkunskaper i både svenska och engelska. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Fortnox, Google Forms och Adobe Admin sedan tidigare.
Du erbjuds
Du erbjuds en bred och varierande tjänst där arbetet omfattar en mängd olika kontaktytor och koordineringsarbete. En roll med stort ansvar och förtroende där du har möjlighet att sätta din egen prägel. Du kommer ha en viktig funktion i en organisation som gör skillnad och du får möjlighet att arbeta med målinriktade kollegor som drivs av hållbar utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. I denna rekrytering samarbetar EFO med Jurek Rekrytering & Bemanning AB och ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson. För ytterligare frågor kring tjänsten går det bra att kontakta Felicia på felicia.pettersson@jurek.se. Vi ser fram emot din ansökan!
Om verksamheten
Bolagets verksamhet omfattar anskaffning, hemtagning och hantering av bränslen samt därmed sammanhängande verksamhet.
EFO AB (EFO) ägs av 5 energiföretag och sörjer för att erbjuda ägarnas miljötjänst internationellt och samtidigt identifiera logistiklösningar som möjliggör detta. Vidare ska EFO säkerställa att delägarnas produktionskapacitet i är belagd i rätt tid, för delägarnas produktion av fjärrvärme och elektricitet. EFO:s affärsidé är att samordna och utföra ovan i nära samarbete med ägarna och därigenom nå stordriftsfördelar genom hela försörjningskedjan.
www.efo.se
Sökord: Business Coordiinator, Business Assistant, Administratör, VD Assistent, Office Manager, Ekonomiassistent, leverantörsreskontra, accountant, accounts payable, kundreskontra, redovisningsassistent, ekonom, administrativ assistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52