OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scandic Kungens Kurva & Scandic Skärholmen ligger belägna strax söder om Stockholm city, i nära anslutning till nordens mest expansiva affärs och shoppingområde. På båda hotellen arbetar vi i samma team, därför kan vi erbjuda våra anställda två spännande arbetsplatser med mycket variation och utveckling! Drivs du av teamarbete och vill arbeta i en spännande miljö? Då är du den vi söker!
Nu söker vi en Administration/Meeting & Event Coordination till hotellen Scandic Kungens Kurva & Scandic Skärholmen.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.
I rollen arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad är innebär rollen som Administration/Meeting & Event Coordination?
I ansvarsområdet Administration/ Meeting & Event Coordination är du vår spindel i nätet administrativt och en säljande eventplanerare. Det är du som arbetar med planeringen och driften av möten och event samt hjälper till med en rad olika administrativa uppgifter. Du säkerställer att bokningarna blir korrekta, har närmast kontakt med kunden, jobbar med merförsäljning och ser till att samtliga på hotellens övriga avdelningar har koll på vad som gäller. Du kontaktar potentiella kunder i närområdet, säljer in hotellen och utgår alltid ifrån kundens behov.
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster samt har förmågan att sälja.
Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Vi ser att du har bred kunskap och erfarenhet av hotell och F&B samt är ordningsam, noggrann och lyhörd. Det är meriterande om du har kunskap i Simphony och Scorpio.
Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.
Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.
Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD