Administrations-, Ekonomi- och labbansvarig sökes till Recyctec Holding AB

Arbetsbeskrivning

Om Oss:
Recyctec är ett innovativt Cleantech bolag baserat i Jönköping som jobbar med att återställa använd glykol till brukbar glykol igen. Detta gör vi i vår egen processanläggning belägen strax söder om Jönköping i Momarken, där även vårt huvudkontor är beläget.
Detta gör vi genom att samla in använd glykol som vi analyserar för att bedöma hur vi skall kalibrera vår process till att återställa denna, och därefter processas den i vår anläggning. Den färdiga produkten säljs antingen som koncentrerad teknisk glykol till kemdistributörer eller formulerad till färdiga produkter till distributörer eller slutkunder direkt.
Genom detta har vi en cirkulär process som kan återupprepas om och om igen med en signifikant minskning av klimatavtrycket varje gång - jämfört om normalt framställd glykol hade använts.


Om Tjänsten:
Tjänsten består av tre delar som summerar till en helhetstjänst.
. Del 1 består att ansvara för vårt laboratorium och dess administration kring det. Vi tar prover på inkommande råvaror, utgående produkter samt vissa processteg. Du kommer inte att göra all provtagning själv - men du kommer att ansvara för dess administration.
. Del 2 består i att sköta vår ekonomi och administration. Det innebär löpande bokföring och kontering av leverantörsfakturor, fakturering av kundfakturor och löpande avstämning av detsamma. Lönefrågorna har vi lejt ut - men vi skulle bli glada om du även kan hjälpa oss med viss analys och controlling. Vi jobbar idag i Fortnox.
. Del 3 består i ordermottagning (främst via mejl, men även telefon) och leveranskoordinering, både av in och utgående leveranser.


Om Dig:
Vi söker dig som vill vara med i vårt gäng att skapa hållbarhet på riktigt. Vi tror att du har en bakgrund med både kemi och ekonomi inblandat - antingen via din utbildning eller att du har plockat upp dessa erfarenheter i ditt tidigare yrkesliv. Du har erfarenhet av laboratorier, provtagning och dess administrativa rutiner. Vi tror att du är en duktig administratör och med god förmåga att hålla ordning och reda. Du har lätt att lära dig saker och är inte rädd för att hugga i när det behövs. I ett mindre bolag som vårt får man från tid till annan hjälpa varandra, och det är något som du uppskattar. Du som person är prestigelös i att du ser lika stor glädje i alla sorters uppgifter och du genomför dem med noggrannhet och precision. Då tjänsten är rätt spretig med olika uppgifter så tror vi att du har god förmåga till självledarskap och att prioritera.
Utöver ovanstående tror vi att du har god datorvana, gärna i Fortnox, och att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska.
Om erbjudandet:
Tjänsten är på heltid och i baserad vid vårt huvudkontor i Momarken. När arbetsuppgifterna så tillåter kan arbetet ske med flexibilitet avseende såväl plats som tid. Vi erbjuder en marknadsmässig lön och ett kul gäng arbetskamrater. I takt med att vi växer så kommer tjänsten att utvecklas - och det hoppas vi att du också ser fram emot.

Om nästa steg:
Om du tycker att detta låter intressant så önskar vi att få din ansökan så snart som möjligt till andreas.cederborg@recyctec.se. Om du har några frågor om tjänsten så önskar vi ett samtal till Alina Hulterskog 076 / 021 84 88 eller Gunilla Dirnberger 070 / 855 65 78.
Sista ansökningsdag är 31:e oktober, men då tjänsten är tillgänglig för tillträde omgående kan den tillsättas innan ansökningstiden har gått ut - så tveka inte att höra av dig.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recyctec Holding AB JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Postadress

Momarken 30
JÖNKÖPING, 55650

Liknande jobb


21 november 2024

11 november 2024