OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder. Vi öppnade vårt första varuhus i Sverige 1997 och har sedan dess växt till 17 varuhus från Sundsvall i norr till Malmö i söder. BAUHAUS affärsidé är att vara det kompletta varuhuset för verkstad, hem och trädgård genom att erbjuda störst sortiment till lägsta pris med bästa service. Ett ledord för alla oss som arbetar på BAUHAUS är att kunden alltid står i centrum.
Som Administrations- och driftansvarig har du en specialistroll med tyngdpunkt på varuhusets administration. I det ingår budgetfrågor, fakturahantering, inventering och personaladministration. I det ingår schemaläggning, tid- och lönerapportering och kontraktsskrivning. Du är också varuhusets sakkunnige inom arbetsmiljö och säkerhetsområdet. Du rapporterar till varuhuschefen och ingår i varuhusets ledningsgrupp och jourgrupp. Som en del av varuhusets ledningsgrupp ansvarar du tillsammans med dina ledningsgruppskollegor för att säkerställa att den totala driften av varuhuset och att det sker i enlighet med varuhusets uppsatta affärsmål.
Som person är du strukturerad, ordningsam och noggrann utan att förlora överblicken. Du har mycket god ekonomisk förståelse och vi tror att det är en fördel om du har minst gymnasial ekonomisk utbildning. Du är också processinriktad, problemlösningsfokuserad och har ingående förståelse för detaljhandelns speciella utmaningar.
Du har lätt för att samarbeta och har lätt för att förmedla dina kunskaper på ett pedagogiskt sätt. Du har hög integritet och har ett gott omdöme.
Vi erbjuder ett arbete där du har många människor omkring dig på en trevlig och dynamisk arbetsplats. BAUHAUS rekryterar först och främst personal internt och vi kan erbjuda rätt person utvecklings- och karriärmöjligheter både i Sverige och i andra länder. Vi har kollektivavtal med Unionen.