OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en grupp med god teamkänsla och bra stöttning från avdelningschef och övriga kollegor? Brinner du för att arbeta för en bättre miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle? Då kan tjänsten som administrations- och kvalitetskoordinator i Malmö vara något för dig!
Om tjänsten
Du är en nyckelspelare på siten för att säkerställa att vi har nödvändiga resurser för att uppnå rätt kvalitet, leveranssäkerhet och effektivitet. Eftersom det är en ny införd tjänst har rätt person möjlighet att påverka uppbyggnaden av densamma. Dina uppgifter är varierande och vi söker en medarbetare som kan arbeta självständigt men också i team. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att du kommer ta emot kunder i kundmottagningen och säkerställa att kunderna får den hjälp de efterfrågar.
Du kommer fysiskt emotta gods och packa upp, fylla på lagret och emotta godset i våra IT system.
Du kommer ansvara för att beställningar av material och kemikalier utförs för att säkerställa att det inte blir någon brist som kan påverka arbetet på laboratoriet och planera för att avdelningens behov av substrat och förbrukningsmaterial tillgodoses med hjälp av substratansvarig och teamledare.
Du kommer ansvara för instrument och utrustning och planera för och säkerställa att service utförs på våra instrument och maskiner enligt plan och vara kontaktperson internt och externt vad gäller service och naturligtvis rapportera avvikelser på instrument och utrustning enligt rutin.
Du kommer ansvara för att ärenden, klagomål och avvikelser hanteras i vårt interna system ALVIN och beställa transporter vid skick av prov och säkerställa att desamma kommer iväg.
Du kommer aktivt följa, sammanställa och kommunicera enhetens miljöarbete, vara delaktig i gruppens kvalitets- och miljöarbete i enlighet med företagets kvalitets- och miljöledningssystem enligt överenskommelse med avdelningschef.
Du kommer ansvara för att leda gruppens förbättringsarbete inklusive 5S i produktionsprocesser och arbetssätt, exempelvis GOA, LEAN enligt överenskommelse med avdelningschef.
Du kommer även att uppdatera våra rutiner och standarder enligt fördelning från avdelningschef och säkerställa att våra kvalitetskontroller genomförs och dokumenteras enligt rutin. I tjänsten ingår inget direkt personalansvar. Tjänsten är förlagd på dagtid och du rapporterar till avdelningschef.
Din profil
Vi söker dig som har
Gymnasieutbildnining och gärna eftergymnasial utbildning alternativt några års arbetslivserfarenhet inom relevant område. Önskvärt med erfarenhet inom branschen, LEAN, kvalitetsrelaterat arbete, inköp, lager och inom laboratoriearbete. Datorvana och förmåga att hantera olika system. God svenska och engelska i både tal och skrift, danska är meriterande.
För att lyckas i rollen ska du kunna strukturera upp ditt arbete och se vad som behöver prioriteras. Det är viktigt att du har god ansvars- och planeringsförmåga för dina arbetsuppgifter eftersom arbetet kan innebära att fatta snabba beslut ifrån uppstådd situation. För att allting ska fungera i arbetet så är det viktigt att du har god kommunikation och samarbete med dina kollegor. Du ska vara stresstålig och kunna hantera många bollar i luften, vara flexibel i både grupp och självständigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande
På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån Lean-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen.
Våra värderingar Respekt för individen, Kunden i fokus och Ständig förbättring är viktiga för oss. På SGS gör vi skillnad - SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld!
Hur och när?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. SGS tillämpar 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV. Vi kommer att hålla löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden löpt ut.
SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. SGS Group är en av världens största laboratoriekoncerner med högkvalificerade laboratorier för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. SGS finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier med över 90 000 medarbetare.
I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad och Umeå. Vi är cirka 340 medarbetare. Verksamheten är uppdelat på två affärsområden – Miljö och Livsmedel.
Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.