Administrationsansvarig

Arbetsbeskrivning

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns idag på över 100 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas huvudsakliga marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 16,5 miljoner exemplar per år. Under 2012-2016 kommer Biltema öppna 66 nya varuhus i Norden.


Rollbeskrivning:

Som Administrationsansvarig på Biltema har Du ansvaret för varuhusets övergripande administrativa och personalrelaterade frågor. I dina uppgifter ingår bland annat planering av personal, lönehantering, schemaläggning, introduktion och rehabiliteringsutredningar. För att sköta dessa uppgifter krävs det att Du är uppdaterad kring kollektivavtalet för att kunna se till att lagar och avtal följs.

I dina administrativa uppgifter ingår även kontanthantering, administrering av företagskunder samt fakturering och redovisning. Utöver detta kommer Du att tillsammans med Kundserviceansvarig ansvara för skötsel och bemanning av Kundservice, Kassa och Air Show Café.

Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du även att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service.

Tjänsten medför en nyckelroll där Du ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till Varuhuschefen.

 

Kvalifikationer:

Vi söker Dig som jobbat inom detaljhandeln i 2-3 år och har ledarskapserfarenhet på 1-2 år.

För att lyckas i denna roll ska Du ha arbetat med personalfrågor tidigare. Du har kunskaper om handels kollektivavtal samt vana av att arbeta i någon form av bemanningsplaneringssystem, gärna i TILTid. Du har dessutom vana av fakturering, redovisning samt kontanthantering.

Det är meriterande att Du har kunskaper om konsumentköplagen och av livsmedelshygien. Kanske har Du fått dessa kunskaper när Du arbetat i gatukök eller på café.

Vi ser att Du är en person som alltid sätter kunden i fokus, och Du vet att kunden både kan finnas externt och internt. Du är lösningsfokuserad, gillar ett högt arbetstempo och motiveras av att arbeta med människor. Du ser positivt på förändringar och tycker om att arbeta i en dynamisk miljö, och Du vet att ordning och reda och struktur är a och o för att kunna vara flexibel.

Vi ser gärna att Du har kompetens eller intresse inom några av våra produktområden.  
Givetvis delar Du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.


Om Du ger oss ditt engagemang erbjuder Vi dig ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!

 

Arbetsplats/placering:Uppsala 

Anställningsform: Vikariat på upp till tre år, heltid

Lön:Enligt överenskommelse

Arbetstider: Varierar över veckan. Jour vissa helger och kvällar förekommer.

 

Har du frågor kring tjänsten kontakta:Varuhuschef Johan Lindbäck 0765-26 42 46

 

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan ske innan annonsens eventuella slutdatum. Därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Lindbäck
+46 765-264246
Erik Nilsson
+46 709838130
Ylva Lindbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biltema Uppsala Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Vikariat upp till 3 år
  • Publicerat: 10 oktober 2013

Besöksadress

Bolandsgatan 17
None

Postadress

Bolandsgatan 17
Uppsala, 75323

Liknande jobb


25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024