OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag och sysselsätter varje dag 700.000 personer och ger cirka tre miljoner människor jobb under ett år.I Sverige finns vi på över 45 orter och är ett av de ledande bemanningsföretagen med cirka 4.500 anställda. Vi söker dig som vill arbeta som administrationsansvarig/personaladministratör hos en av våra kunder i Göteborg.Du kommer att fungera som avdelningsansvarig för administrationsavdelningen som består av ett par medarbetare. En stor del av tjänsten innebär personalärenden såsom att arbeta med nyanställningar, lönestatistik, rehabiliteringsärenden samt uppdateringar av policys och personalhandbok.Tjänsten innebär även att arbeta rådgivande med arbetsrätt och systematiskt arbetsmiljöarbete.Att bistå i ekonomifrågor ingår också i rollen. Minst tre års erfarenhet av kvalificerat personalarbete är ett krav.Lämplig utbildningsbakgrund är inom HR och Personal.Ekonomikunskaper är mycket meriterande.Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav.Du bör vara en flexibel, initiativrik och självgående person som har lätt för att lära och en förmåga att se till helheten.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Start: omgående Sök tjänsten via vår hemsida www.adecco.se Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.