Administrationsansvarig till Cereno Scientific

Administrationsansvarig till Cereno Scientific

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Cereno Scientific har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Cereno Scientific en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete

Om företaget:

Cereno Scientific AB är ett börsnoterat biotechbolag med huvudkontor i Göteborg och har ett amerikanskt dotterbolag Cereno Scientific Inc. med kontor i Boston, Massachusetts. Företaget fokuserar på utveckling och potentiell kommersialisering av läkemedel mot vanliga och sällsynta kardiovaskulära sjukdomar. Bolaget är i klinisk fas med en läkemedelskandidat och två andra läkemedelskandidater i prekliniska fasen. Företaget verkar på en global nivå med stort fokus på den amerikanska marknaden där en stor det av företagets utvecklingsprogram är förlagda.

Arbetsuppgifter:

Som administrationsansvarig hos Cereno Scientific kommer du att ha en viktig roll för företagets verksamhet. Du ansvarar för administrativa uppgifter såsom kontraktshantering och inköp. Rollen innefattar även att stötta ledningsgruppen i interna projekt inom samtliga affärsområden såsom Business Development, Research and Development, Governance och Finance. Vidare ansvarar du även för att koordinera och strukturera upp arbetsuppgifter kopplat till de olika projekten, medverka i möten, dokumentera nödvändig information, möteskoordinering, förbereda inför presentationer samt dagliga kontorssysslor. Vidare rapporterar du till företagets finanschef.
Du arbetar i en dynamisk miljö och variationsrik vardag där du hanterar olika typer av arbetsuppgifter som uppkommer under arbetet. Arbetsuppgifterna du utför skiftar och har både kortsiktiga och långsiktiga verkan på bolaget, där du både skrapar på ytan och går på djupet när det behövs.

I din roll som administrationsansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Löpande administrationsansvar för avtal, personalärenden m.m
• Kontorsansvar samt ansvar för bokningar av konferenser och resor
• Mötesplanering för VD och närmast rapporterande.
• Kontakt med interna kontaktytor inom bolaget
• Stöttning av enklare ekonomisk administration såsom kvittohantering etc

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område
• God dator- och systemvana och kunskaper inom Microsoft Office, med tyngd i PowerPoint
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift
Vi söker dig som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill har du förmågan att strukturera och prioritera rätt saker samt är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar. Vidare ser vi att du är en har en stark samarbetsförmåga och är hjälpsam. Vi ser även att du trivs i en ansvarsfull roll med varierande arbetsuppgifter och snabbt kan anpassa dig till olika situationer på ett professionellt sätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administration, service, kontorsadministration, kontorsarbete, kontor, administrationsansvarig, koordinator, office, life science, medicin, Göteborg, Cereno Scientific, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juli 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Administratör till Anstalten Västervik

Administratör till Anstalten Västervik

9 januari 2025

Amanuenser i datateknik

Amanuenser i datateknik

16 december 2024

Mittuniversitetet söker projektassistent i statsvetenskap

Mittuniversitetet söker projektassistent i statsvetenskap

9 januari 2025

Transport Logistics Administrator

Transport Logistics Administrator

9 januari 2025