Administrationsansvarig till Försäkrings AB Göta Lejon

Administrationsansvarig till Försäkrings AB Göta Lejon

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett litet exklusivt bolag som arbetar för Göteborgs Stads bästa? Vi söker nu dig som vill arbeta med att utveckla Göta Lejons administration och dokumenthantering.


Hos oss får du vara med och bidra till dagens och framtidens Göteborg där du har möjlighet att göra nytta för göteborgarna, varje dag. Hos oss får du möjlighet till utveckling och utbildning samt möjlighet att jobba i engagerade team tillsammans med kollegor med gedigen kunskap och erfarenhet från försäkringsbranschen. Bolaget arbetar aktivt med självledarskap och medledarskap som ger dig goda möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Göta Lejon erbjuder en flexibel arbetsplats med goda möjligheter till arbete både på kontoret och hemifrån.

Ansvarsområden
Som administrationsansvarig arbetar du tillsammans med Göta Lejons ledning samt bolagets verksamhetscontroller och administratör. I din roll som processägare för administration utvecklar du bolagets administrativa processer genom att leda och delta i utvecklingsprojekt och utredningsuppdrag. Du kommer till exempel att leda bolagets arbete med att införa ett nytt ärendehanteringssystem. Du har också ansvaret för styrelseprocessen - allt från planering till att hantera styrelsehandlingar och styrelseutbildningar.


Du ansvarar för bolagets övergripande dokumenthantering och styrande dokument samt att offentliga handlingar lämnas ut på rätt sätt.


I dina uppgifter ingår att vara ett stöd till bolagets vd, ledningsgrupp och processägare. Du deltar i projekt och uppdrag inom ditt område.


Rollen som administrationsansvarig innebär att du självständigt både får bidra till att upprätthålla och utveckla Försäkrings AB Göta Lejons goda arbete och även aktivt utveckla dig själv. Du ingår i bolagets stödteam. Rollen kräver förmåga till gott samarbete med samtliga kollegor inom Göta Lejon eftersom vi är ett litet bolag med nära kontaktytor. 

Kvalifikationer
Tjänsten kräver gymnasieutbildning samt att du har flera års erfarenhet av arbete med administration och dokumenthantering inom offentliga organisationer.  


Du motiveras av stort eget ansvar och att självständigt driva frågor. Som person är du nyfiken och du har stor initiativförmåga och flexibilitet i ditt arbetssätt. Du har mycket god samarbetsförmåga och är bra på att knyta och upprätthålla kontakter både inom den egna organisationen och med externa samarbetsparters. Du har god datorvana och tycker det är intressant med digitala lösningar. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och vid behov även engelska.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Göta Lejon med Randstad. Välkommen med din ansökan senast den 2022-10-18. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult olivia.josefsson@randstad.se.

Om företaget
Försäkrings AB Göta Lejon är ett av Göteborgs Stads interna bolag och ska skapa affärsmässig samhällsnytta genom att ansvara för Göteborgs Stads försäkringsskydd gällande all försäkring förutom pensions- och kollektivavtalsreglerade försäkringar. Bolaget är Göteborgs Stads captive och är stadens expertorgan för försäkrings- och riskhanteringsfrågor och utvecklar områdena genom att vara ett pådrivande stöd till stadens verksamheter. Bolaget har ansvaret för att stadens samtliga förvaltningar och bolag är försäkrade. Totalt försäkrar Göta Lejon tillgångar för drygt 350 miljarder kronor och våra kunder är ett 50-tal förvaltningar och kommunala bolag som representerar mycket varierande verksamheter. Allt ifrån grundskoleförvaltningen till tekniktunga verksamheter så som Göteborg Energi och Renova.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 18 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administrativ assistent - vikariat

Administrativ assistent - vikariat

3 januari 2025

26 november 2024