OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aneby pastorat söker adminstrativ assistent 100%
Med ansvar för kansli, kommunikation och IT
Aneby pastorat sammanfaller med Aneby kommun på småländska höglandet. Vi arbetar för att kyrkan ska stå mitt i byn, vi vill bygga relationer som avspeglar sig i riten – gudstjänsten, och forma gudstjänsten så den stärker och fördjupar relationerna till Gud, våra medmänniskor och Guds skapelse. Så tror vi att kyrkan och tron blir relevant för fler. Aneby pastorat har nio kyrkor och fem församlingar.
Har du en utpräglad administrativ ådra kombinerat med struktur och en genuin servicekänsla? Detta är tjänsten för dig som trivs och vill verka i en administrativ assistentroll med krav på flexibilitet. Hos oss får du ett roligt jobb med stor variation inom administration och reception. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med ansvarstagande och kompetenta kollegor!
Utbildning
Avslutad eftergymnasial utbildning
Erfarenhet
God kännedom om Svenska kyrkans organisation och liv eller erfarenhet från en idéburen verksamhet.
Kunskaper
Goda kunskaper i svenska och engelska
Datorvana, erfarenhet av att arbeta i olika IT-baserade system och behärskar Office-paketet
Personliga förmågor
Har en mycket god samarbetsförmåga och kraft till flexibilitet & kreativitet. Är strukturerad i sitt arbetssätt med en hög servicekänsla och ett relationsskapande fokus. Är tydlig i sin kommunikation och har en ekonomisk medvetenhet. Har förmågan att leda och motivera andra för att nå gemensamma mål och skapa engagemang.
Om jobbet
Vi söker dig som trivs att jobba med administrativa uppgifter och med människor - det är viktigast! Du tycker om att arbeta självständigt och strategiskt. Du kommer att vara vårt ansikte utåt både i person- och telefonkontakt på Anebys pastorats församlingsexpedition. Du kommer att sköta delar av församlingens administration i samarbete med en verksamhetscontroller/HR-specialist. I arbetsuppgifterna ingår kyrkobokföring, hantering av personuppgifter, posthantering, diarium och arkiv samt bokningar och inköp.
Ytterligare beskrivning av tjänsten
· Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan eventuellt tillämpas
· Växel, telefoni samt besökare till kansli/expeditionen
· Kommunikation t.ex. annonser, uppdatering av extern och intern hemsida, sociala medier samt affischer
· IT-administration, kontakt med support och leverantörer, viss vardagssupport
· Budgetansvar, verksamhetsuppföljning för kansliet
· Projektleda miljödiplomering av verksamheten
· Arbeta med GDPR tillsammans med kollegor
· Delta i hela pastoratets gemensamma aktiviteter
Övriga krav
Du har körkort och tillgång till egen bil.
Utdrag från belastningsregistret lämnas innan anställningen avtalas.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Kyrkoherde Peter Andreasson: 0380 474 51
peter.andreasson@svenskakyrkan.se
Fackligt ombud:
Ann-Marie Lind, Vision, 013 30 35 90
Sista ansökningsdag 21 februari 2020
Skicka ansökan med CV och till:
aneby.pastorat@svenskakyrkan.se
Eller om så önskas brevledes till:
Aneby pastorat
Österlånggatan 30
578 31 Aneby
Välkommen att höra av dig!
Besök gärna vår hemsida www.svenskakyrkan.se/aneby
Kontaktpersoner på detta företaget
Kyrkoherde Peter Andreasson
0380474751
Församlingsrådets ordf Kristina Samuelsson
0730454531
Kyrkoherde Peter Andreasson
0380474751
0764025727
Kyrkorådets ordf Caroline von Wachenfelt
014022083