OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är statens företrädare i länet. Vi arbetar med tillsyn, kunskapsspridning och ärendehandläggning inom nästan hela samhällsområdet. Vi är ca 500 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".
ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen Skåne söker minst en administrativ assistent till Serviceenheten i Kristianstad. Serviceenheten har verksamhet i Malmö och Kristianstad och tillhör Avdelningen för verksamhetsstöd. Serviceenheten är inne i en omfattande förändringsprocess, där effektivitet och kundnytta är ledord. Anställningen är ett vikariat till och med 2015-07-31. Eventuellt finns möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Arbetet innebär assistentuppgifter som huvudsakligen innehåller diarieföring, expediering samt övrigt administrativt stöd till verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Du ska 6-12 månaders erfarenhet av att arbeta med registrering och expediering av komplicerade ärenden. Gärna i offentlig verksamhet. Erfarenhet av att delta i verksamhetsutvecklingsarbete samt erfarenhet av utveckling av administrativa rutiner är meriterande. Du ska kunna skapa överblick och vara duktig på att strukturera arbetet. Du är flexibel, vilket innebär att du snabbt kan skifta mellan olika arbetsuppgifter. För att trivas i arbetet krävs det att du har samarbetsvilja, tar ansvar för helheten och att du tycker om att arbeta i team. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i Säkerhetsskyddslagen.
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Linus Nygren
010-224 15 34
Stf. enhetschef Maria Smeds Engström
010-224 16 35
Saco-S Stefan Malmberg
010-224 14 84
Fackförbundet ST Esmaeil Salehi
010-224 16 22
Verksamhetsutvecklare Mona Johansson (semester v. 28-32)
010-224 14 09
Avdelningschef verksamhetsstöd Suzanne Jacobsson
010-224 13 92
Personalspecialist Ina Roman
010-224 16 09
Enhetschef Serviceenheten Haris Hodzic
010-224 16 10