OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundföretaget är en mindre privatägd koncern inom fastighetsbranschen med huvudkontoret beläget i toppfräscha lokaler på Kungsholmen.Arbetsuppgifter I tjänsten som assistent kommer du att ha en nyckelfunktion i företaget i nära samarbete med VD.Som assistent kommer du att förväntas vara behjälplig i hela försäljningsprocessen med huvuduppgift att sköta företagets korrespondens med myndigheter, kunder och leverantörer.Du ska självständigt kunna söka lagar och förordningar i lagboken.Du ansvarar för all förekommande administration på direktiv samt ad hoc, bokning av resor, dokumentarkivering, protokollföring samt kvalitetskontroll av protokoll.Eftersom kundföretaget är en mindre organisation har tjänsten stor bredd där du kommer att få hugga i där det behövs med uppgifter både högt och lågt.Du kommer ofta arbeta fysiskt ensam på kontoret.Kvalifikationer och egenskaper För att lyckas i rollen som assistent är det ett krav att du arbetat med liknande arbetsuppgifter.Starkt meriterande är om du är utbildad i juridik eller ha god erfarenhet inom området.Vi tror att du har arbetat som VD assistent eller mäklarassistent.Starkt meriterande är om du arbetat inom fastighetsbranschen då en stor del av terminologin i korrespondensen innefattar juridiska och fastighetsekonomiska termer.Du har en utmärkt administrativ förmåga och utför dina arbetsuppgifter noggrant och effektivt.Då tjänsten innebär mycket självständigt arbete bör du trivas med det och ha ett högt inre driv och få saker utförda på eget initiativ.Du måste ha utmärkta kunskaper i svenska och i MS Officepaketet samt känna dig bekväm i det engelska språket.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Vi söker dig som är prestigelös och hjälpsam med ett ödmjukt sätt.Du har förmågan att vara lyhörd och lyssna samt att ha hög integritet.En viktig del i arbetet är att kunna bemöta människor på ett bra sätt.Du har mycket lätt för att ta till dig nya uppgifter och information.