Administrativ Assistent

Arbetsbeskrivning

Handelshögskolan i Stockholm rekryterar en Administrativ Assistent

Institutionen för Företagande och Ledning erbjuder en dynamisk och internationell miljö med ett sextiotal personer involverade, hälften fakultetsmedlemmar, hälften doktorander. Administrationen består av två heltidsassistenter och en deltidsanställd COO. Arbetet som administrativ assistent är varierande och följer det akademiska året.

En stor del av arbetet består av administration av vår kursverksamhet som till exempel bokning av salar, tentamenshantering, betygsrapportering, uppdatering av kurshemsidor, uppsatsförfarande, överskrivningar. Du har daglig kontakt med studenter och lärare och behöver kommunicera till stor del på engelska. Du ansvarar även för annat administrativt arbete som att föra protokoll vid möten, att boka resor och logi för gäster, att ordna våra seminarieserier, att uppdatera institutionens hemsidor samt att beställa material.

Det är viktigt att du är van vid att arbetar självständigt, tar egna initiativ och får saker och ting gjorda, att du tycker om att ge service och har lätt för att samarbeta. Många moment kräver dessutom noggrannhet och precision.

Du ska ha minst gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning, och några års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Erfarenhet av den akademiska miljön är meriterande. Du ska behärska svenska och engelska flytande, både muntligt och skriftligt, samt vara en van datoranvändare och kunna uppdatera hemsidor.

Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
Tillträde: maj 2015.

Frågor om tjänsten kan ställas till
Ingrid Kollberg, institutionssekreterare, +46 8 736 94 80, ingrid.kollberg@hhs.se
Carin Holmquist, institutionschef, +46 70 336 93 55, carin.holmquist@hhs.se
Andreas Werr, tillträdande institutionschef, +46 8 736 97 42. andreas.werr@hhs.se

För frågor kring anställningsvillkor kontakta Kristin Ulvbäck, personalhandläggare, +46 8 736 90 53, kristin.ulvback@hhs.se

Facklig kontaktperson (SACO) är Cecilia Frietsch, 08-7369328, cecilia.frietsch@hhs.se

HHS eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Då merparten av vår administrativa personal är kvinnor ser vi gärna att män söker tjänsten.

Ansökan, märkt med dnr 411/038-15 tillsammans med en meritförteckning vill vi ha senast den 18 mars 2015 till e-postadressen: registrator@hhs.se.


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Senior Advisor Anna Gyllström
08-7369744
Head of Career Services Cecilia Frietsch
08-7369328
Personalhandläggare Kristin Ulvbäck
08-736 90 53
Kurssekreterare Pia Ylinen
+46 8 7369264
Personalhandläggare Kristin Ulvbäck
+46 8 7369053
Cecilia Frietsch
+46 8 7369328
Överbibliotekarie Marie-Louise Fendin
+ 46 8 736 9700
Cecilia Frietsch
+ 46 8 736 9328
Director External Relations Katarina Hägg
+ 46 8 736 9014
Administrative Director Kristina Olsson
+46 8 736 9038

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Handelshögskolan i Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Handelshögskolan I Stockholm tillämpar 6 månader provanställning
  • Publicerat: 5 mars 2015

Besöksadress

Sveavägen 65
None

Postadress

Box 6501
STOCKHOLM, 11383

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024