Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Projektanställning på heltid 2010-04-01 - 2010-12-31.Studentcentrum är universitetets sammanhållande resurs för utbildningsadministrativa och studentstödjande processer.Studentcentrum består av sex verksamhetsområden; studenthälsan, examina, antagning, studievägledning och studentstöd, Ladokgruppen samt International Office.Vid Examina arbetar 8 personer med att handlägga examensansökningar och fatta beslut om utfärdande av examensbevis.I anslutning till denna process informerar och vägleder vi studenter samt universitetspersonal i examens- och tillgodoräknandeärenden och dess regelverk.Arbetsuppgifter Syftet med projektet är att äldre examina, som idag endast är dokumenterade i pappersform samt på mikrofiche, ska dokumenteras elektroniskt i en databas.Vissa data kommer senare att överföras till universitetets studiedokumentationssystem Ladok.Det huvudsakliga arbetet innebär inläggning av uppgifter om examen i en Access-databas.I anslutning till detta behövs ibland visst utredningsarbete samt i vissa fall kontakter med andra organisationer.Kopplat till detta arbete kommer även viss omstrukturering av kopior på examensbevis att genomföras.Kompetenskrav Vi söker en noggrann och strukturerad person med bra siffersinne samt mycket god datorvana.Tjänsten innebär till stor del ett självständigt arbete som kräver god initiativförmåga samt förmåga att självständigt driva arbetet framåt.Det är positivt om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter såsom arbete i arkiv och/eller utbildning inom arkivområdet.Studentcentrum värdesätter en bredd av erfarenheter och perspektiv och eftersträvar därför en ökad mångfald bland våra anställda.Vi eftersträvar även en jämn könsfördelning och ser därför gärna att män söker befattningen.Din ansökan skall vara inkommen till Umeå universitet senast 2010-03-18.Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå universitet
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 mars 2010
  • Ansök senast: 18 mars 2010

Liknande jobb


Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024

4 november 2024