Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige, inom EU och internationellt. Vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått avslag på sin ansökan och måste lämna landet.

Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 200 anställda. Vi strävar efter att våra personalgrupper präglas av mångfald avseende kön, ålder och etniskt ursprung.


Till mottagningsenheten i Alvesta söker vi

Administrativ assistent, till teamet som arbetar med ensamkommande barn
(diarienr. 242-2010-6413)


Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du är ett administrativt stöd till enhetens handläggare som arbetar med ensamkommande barn. Detta innebär arbetsuppgifter såsom tolkbokningar, kallelser och utskick, arkivering, registrering och andra administrativa arbetsuppgifter. I övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten som kan åläggas av närmaste chef.


Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning och några års relevant arbetserfarenhet. Vi kräver datavana och helst erfarenhet av datorbaserad ärendehantering. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du behöver ha god serviceförmåga och erfarenhet av arbete med ungdomar i utsatta situationer. Förmåga att anpassa dig till situationer och verksamhetsförändringar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Anställningen är tillsvidare med placering vid enhetens kontor i Växjö. Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 mars 2010
  • Ansök senast: 18 mars 2010

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024