Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är statens företrädare i länet. Vi arbetar med tillsyn, kunskapsspridning och ärendehandläggning inom nästan hela samhällsområdet. Vi är ca 500 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".


ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen Skåne söker en vikarierande administrativ assistent till vår serviceenhets kundtjänstfunktion i Kristianstad. Serviceenheten har verksamhet i Kristianstad och Malmö och tillhör avdelningen för verksamhetsstöd.

Serviceenheten har påbörjat arbetet mot en gemensam kundtjänstfunktion som innefattar service mot interna och externa kunder samt registratur/diarieföring. Fokus i arbetet är högre servicenivå och förenkling av processer och rutiner. Som assistent arbetar du huvudsakligen med registrering/diarieföring och arkivering av ärenden samt övrigt förekommande administrativt stöd inom vår kundtjänstfunktion.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med registrering/diarieföring av komplicerade ärenden i offentlig verksamhet.

Länsstyrelsen är inne i en förändringsprocess gällande ärendehantering och digitalisering av handläggningsprocesserna och erfarenhet av att delta i verksamhetsutvecklingsarbete samt erfarenhet av utveckling av administrativa rutiner är därför meriterande. Det är också särskilt viktigt att du är initiativtagande, klarar av att identifiera och lösa problem och tycker om att ge god service med tydligt kundfokus.

Det är även meriterande med eftergymnasial utbildning riktad mot offentlig verksamhet samt god dator- och systemvana.

Som person är du prestigelös och flexibel, vilket innebär att du snabbt kan och vill skifta mellan olika arbetsuppgifter. Du kan se dina arbetsuppgifter i ett större perspektiv och vill både ta ansvar för dina arbetsuppgifter och hjälpa dina kollegor när så behövs. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i Säkerhetsskyddslagen.

Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.


ÖVRIGT
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Linus Nygren
010-224 15 34
Stf. enhetschef Maria Smeds Engström
010-224 16 35
Saco-S Stefan Malmberg
010-224 14 84
Fackförbundet ST Esmaeil Salehi
010-224 16 22
Verksamhetsutvecklare Mona Johansson (semester v. 28-32)
010-224 14 09
Avdelningschef verksamhetsstöd Suzanne Jacobsson
010-224 13 92
Personalspecialist Ina Roman
010-224 16 09
Enhetschef Serviceenheten Haris Hodzic
010-224 16 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Skåne, Serviceenheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Visstidsanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse., upphör: 2016-02-29 . Anställningen är tidsbegränsad till 2016-02-29, med viss möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 17 juli 2015

Besöksadress

20515
None

Postadress

None
Malmö, 20515

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024