Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Österåker, tre mil nordost om Stockholm, är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling. Det unika natursköna läget med närhet till såväl storstad som världen genom flygplatsen Arlanda attraherar. Kommunens 41 000 invånare ökade med 600 personer förra året. Befolkningen är ung och nyföretagandet hör till det starkaste i landet. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer mot högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans och en trygg miljö. Visionen är att år 2020 vara länets mest attraktiva skärgårdskommun - en skärgårdskommun i världsklass. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se.

Vi söker en engagerad och entusiastisk administrativ assistent.

Som assistent kommer du att ingå i en arbetsgrupp assistenter inom socialförvaltningen, där får du utföra en blandning av både enkla och kvalificerade arbetsuppgifter. Det finns möjlighet att tillsammans med övriga utveckla arbetet med kundfokus. Tillsammans skapar vi en bra arbetsmiljö, upprätthåller god stämning och gemenskap.

Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter inom assistentgruppen:

Dödsboutredning och handläggning av begravningskostnader
Registreringar i verksamhetssystem
Insortering av handlingar i personakter, aktuppläggning
Fakturahantering
Bemanna socialförvaltningens reception
Handlägga utbetalning av förmedlingsmedel
Posthantering
Ta ut statistik
Administrera sociala lägenheter
Bokning av besök av ogifta föräldrar för faderskapsbekräftelse
Hantering av arvode/omkostnader till uppdragstagare
Beställning av utdrag ur olika register
Personalrapportering
Återsökning av pengar
Konteringar av pengr som kommer in till socialförvaltningen
Gallring av personakter
Beställningar för nyanställda, telefon, larm, visitkort, tagg, behörighet till programvaror
Annonsering av tjänster
Allmänna administrativa uppgifter
Systemansvar för klientsystemet

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som sökande har minst gymnasiekompetens och annan lämplig utbildning. Att du har erfarenheter av administration och att du är en van användare av datoriserade verksamhetssystem samt MS Officepaketet. Det är en fördel om du har erfarenheter och förmåga att möta människor i utsatta situationer.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och din förmåga att arbeta tillsammans med andra och ha kundfokus. Körkort är också en fördel då det kan ingå resor inom kommunen. Då Österåkers kommun är ett finskt förvaltningsområde är kunskaper i det finska språket meriterande.

I din ansökan vill vi att du berättar vilka av arbetsuppgifterna du helst önskar utföra.

Anställningens omfattning
Heltid 40/40

Anställningsform
Tillsvidareanställning, ibland kan provanställning 6 månader tillämpas

Löneform
Månadslön

Övrigt
Flextid, friskvårdspeng, friskvårdstid och möjlighet att växla semesterersättning till ledig tid.


Tillträde
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2015-08-30

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun Åkersberga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 juli 2015

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


27 december 2024