OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Administrativ assistent
Vi söker nu en Administrativ assistent till avdelningen för Sjukförsäkring, verksamhetsområde Stockholm, Län Sydväst.
Vikariat under ca 1 år
Avdelningen för Sjukförsäkring (SF) har drygt 4 200 anställda och finns på ca.55 orter i landet. Verksamheten är indelad i fem regionala verksamhetsområden (Nord, Syd, Väst, Mitt och Stockholm) och ett nationellt verksamhetsområde, Utveckling och stöd.
Verksamhetsområde Stockholm är sedan i sin tur indelat i 5 områden. Stockholm Län Sydväst innefattar kontoren Huddinge och Södertälje.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ assistent har du ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Du fungerar i första hand som ett chefsstöd och hanterar administrativa ärenden som t.ex. fakturahantering, delar av utbildnings- och personaladministration, samt fungerar som kontaktperson mot interna stödfunktioner så som kontorsservice, säkerhet med flera.
I dina arbetsuppgifter ingår det att fungera som verksamhetsområdets ansvarige för t ex mötesdokumentation, protokoll, viss ledningskorrespondens och presentationsmaterial. Du är beredd att rycka in där det behövs t.ex. att jobba i projekt som har anknytning till dina arbetsuppgifter, arbeta med behörigheter och administrera lokala intranätet och grupprum. Bokningar och inköp tillhör också ditt ansvarsområde. I samråd med områdeschef svarar du för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete. Genom ditt administrativa stöd möjliggör du för områdeschefer och ledningsgruppen att lyckas med sitt uppdrag. Du skall ha en god bild av Försäkringskassans vision, kundlöften och ledning och styrning, så att du genom ditt stöd skapar rätt möjligheter för chefer och ledning att lyckas med sitt uppdrag.
Det är viktigt att du förstår ditt uppdrag, arbetar efter våra kundlöften och ser ditt bidrag till helheten. Du skall känna dig trygg i att arbeta mycket självständigt.
Som administrativ assistent kommer du förutom att arbeta med dina kollegor på kontoret även med andra assistenter inom verksamhetsområdet. Du kan själv välja om du i första hand vill sitta på Huddinge eller Södertälje kontoret. Men du behöver kunna vara närvarande på båda kontoren då dina chefer och medarbetare, som du servar, finns på båda kontoren.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har erfarenhet av administration
• har erfarenhet av att vara chefs- och lednings stöd
• kan Excel och har i övrigt mycket goda datakunskaper
• litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt
• är initiativtagande, flexibel och serviceinriktad
• är strukturerad och noggrann
• uttrycker dig väl i skrift
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• erfarenhet av arbete med ekonomi, budget och personaladministration
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat tills vidare längst t o m 2017-09-30, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta T.f. Områdeschef Nagam Alkass, tfn 010-116 42 44 eller Enhetschef Tanja Soldatic, tfn 010-116 33 00. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Jenny Nilsson, tfn 010-111 43 60. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Saco Rita Koskinen Lundström, tfn 010-111 43 72, ST Behzad Barkhodaee tfn 010-116 22 96 och för Seko Johanna Grundström, tfn 010-115 30 44.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan märkt med diarienummer 045646-2016 och med meritförteckning senast den 17 augusti 2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.