OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 40.000 studenter, 7.000 anställda och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.
Institutionen för Kemi – Ångström bedriver forskning och utbildning inom kemiämnet.
Institutionen har drygt 280 verksamma personer varav 170 är anställda och resten utgörs av gästforskare och studenter som gör forskningsuppgifter på mastersnivå. Verksamheten är indelad i sex program samt grundutbildning och stöd. Verksamhetsstödet sköts av ett femtontal administratörer. Årsomsättningen är ca 180 MSEK. Vi sitter i moderna lokaler på Ångströmlaboratoriet.
Verksamhetsstödet ger support och service till både institutionsledning och medarbetare inom verksamhetsplanering och rapportering, ekonomifrågor, personalfrågor, IT, kommunikation/webb, doktorandadministration samt övrig administration.
Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna innebär till stor del att vara ett administrativt stöd till institutionens ledning. Du kommer att ansvara för resebokningar, administrativ service gällande boendefrågor, bokning av lokaler samt vara inblandad i planering och utförande av diverse arrangemang på institutionen. Under hösten kommer bland annat en stor kickoff att anordnas där du är med i hela arbetsprocessen. Du kommer också att arbeta med registrering och publicering av publikationer i DIVA, vara behjälplig vid disputationer samt ansvara för institutionens arkiv och registratur.
En annan stor del av arbetsuppgifterna innebär att vara webbplatsansvarig för kemisektionens hemsida. Det innebär samarbete med TekNat-fakulteten genom olika samordningsgrupper och du kommer även att agera stöd till webbredaktörer och skribenter på institutionerna. Du ansvarar också för uppdateringar på det lokala intranätet med information och dokument, samt för produktion och distribuering av institutionens nyhetsbrev och övriga trycksaker.
Kvalifikationskrav: Relevant gymnasieutbildning samt erfarenhet av administrativt arbete. Du har goda datorkunskaper och datavana samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Då vi verkar i en internationell miljö sker mycket av kommunikationen på engelska, därför är det ett krav att du kommunicerar obehindrat på engelska både i tal och skrift.
Profil: Du har ett prestigelöst förhållningssätt och har förmågan att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du är en god organisatör som kan strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter väl. Som person behöver du vara utåtriktad och ha lätt att kommunicera. Du är serviceinriktad, ansvarstagande, noggrann och initiativrik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom mycket god samarbetsförmåga samt ett flexibelt och självgående arbetssätt.
Önskvärt/meriterande i övrigt: Tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom statlig sektor eller universitet och högskola är meriterande såväl som erfarenhet från kommunikations- och informationsarbete.
Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde: Snarast.
Anställningsform: Vikariat, tidsbegränsad anställning om 6 månader, med möjlighet till förlängning.
Anställningens omfattning: 100 %
Upplysningar om anställningen lämnas av:
Administrativ chef, Nina Karlstedt, tel 018-471 7322, e-post: nina.karlstedt@kemi.uu.se
Välkommen med din ansökan senast den 9 september 2016, UFV-PA 2016/2406.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Grundström, Saco-rådet
018-471 5380
Carin Söderhäll, TCO/ST
018-471 1997
Stefan Djurström, Seko
018-471 3315