Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen svarar för - handikappomsorg - äldreomsorg ARBETSUPPGIFTER Vård- och omsorgsförvaltningen ska genom systematisk bedömning av befolkningens behov av hälsofrämjande och förebyggande insatser, social service, omvårdnad och/eller hälso- och sjukvård tillhandahålla tjänster av hög kvalitet med ett helhetsperspektiv, inom givna ekonomiska ramar. Befolkningens behov och brukaren/patienten/individen ska vara i centrum. Den gemensamma värdegrunden som antagits av vård- och omsorgsnämnden och som utgår från ett humanistiskt synsätt ska prägla alla verksamheter inom vård- och omsorgsförvaltningen. Assistentuppdraget innebär att man stödjer tre områdeschefer inom personlig assistans samt en sjuksköterskechef. I tjänsten ingår att vara personalredogörare, ha hand om sjuk- och friskanmälningar och lägga in i självservice, skriva anställningsavtal och arbetsgivarintyg samt bevaka personal som arbetar på annat objekt. Ansvara för schemaläggning i Time Care och Cirkel red, lägga in beställningar i time pool gällande personalmöte, utbildningar och semester samt vara behjälplig kring timbank. Kontrollera tjänstgöringsrapporter och utbetalning av omkostnader. Granska fakturor, göra beställningar och vid behov göra utredningar kring dessa. Det ingår också telefonservice, boka lokaler, göra omkonteringar och andra allmänna servicegöromål. Tjänsten är underställd en av områdescheferna inom personlig assistans. KVALIFIKATIONER Du ska ha lämplig gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, samhällskunskap, eller annan inriktning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Krav är också att du har datautbildning. Du ska ha erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är ett krav, önskvärt för tjänsten är kunskaper om vård- och omsorgsförvaltningens verksamhet och organisation. Erfarenhet av arbete som assistent är ett krav. Det är viktigt att du har datakunskaper i Office och framförallt i Word och Excel. Du måste också ha goda kunskaper kring schemaläggning i Time Care och gärna även Cirkel red. Tjänsten kräver dokumentationsvana samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du ska också ha kunskap kring personalredogöring och kunna använda dig av systemet PS självservice. En fördel är också om du har erfarenhet av att vara Time Careadministratör. Du ska . Vara lyhörd och serviceinriktad . Ha ett gott bemötande . Vara engagerad men prestigelös med utpräglad initiativförmåga . Klara ett högt och varierande arbetstempo samt ha förmåga att prioritera arbetsuppgifter . Ha ansvarskänsla, vara handlingskraftig och drivande . Vara kommunikativ, kunna ta emot information och föra den vidare muntligt och skriftligt . Ha god samarbetsförmåga . Kunna skapa ett bra arbetsklimat

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Enarsson
0150-578 20, v 30-31,
Johanna Sjörup
0150-48 80 97, v 32
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Hannele Hassinen
0150-48 88 90
Kommunal
0150-570 00
Per Enarsson
0150-578 20
Johanna Sjörup
0150-48 80 97
Pia Carlsson
0150-575 15
Ramona Grapenhielm
0150-578 90
Sassa Kusserow
0150-48 84 70

Sammanfattning

Besöksadress

Upplandsgatan 2 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


1 november 2024