Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Enheten för arbete och kompetens

I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.

I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.

Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!

Välkommen att söka en av våra viktiga administrativa assistenttjänster. Vi erbjuder ett arbete med stor självständighet och varierande arbetsuppgifter som innefattar administrativt arbete samt möte med våra klienter i vår reception och per telefon.

Då vi nu behöver stärka upp vår mottagning så söker vi nu dig som vill arbeta som administrativ assistent.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i vårt administrativa team. Du har ett nära samarbete med handläggarna samt stöttar enhetens övriga funktioner vid behov.

Din huvudsakliga uppgifter är att bemanna vår administrativa verksamhet. Detta innebär, utöver att svara på våra sökandes frågor, att ta emot inkommande telefonsamtal, mail, post, registrera inkommande handlingar och ansökningar om försörjningsstöd i verksamhetssystemet Treserva. Viss fakturahantering och samt arkiveringsansvar ingår i tjänsten.

Då det just nu pågår ett förbättrings- och kvalitetsarbete av mottagningsfunktionen, kommer du vara en viktig del av denna process.

Din kompetens
Du har avslutad gymnasial utbildning och gärna eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten. Vi ser också att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter där du har träffat och bemött människor i utsatta situationer.

Om du har tidigare erfarenhet och kunskap inom vårt område så är detta meriterande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom Västerviks kommunala verksamhet samt kunskaper i verksamhetssystemet Treserva.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har social kompetens och en professionell inställning med hög servicenivå i både interna och externa kontakter. Vi söker dig som har initiativförmåga, samt är noggrann och strukturerad. Du har lätt för att formulera dig i tal och skrift och tycker om att kommunicera med allmänheten. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att anpassa dig och jobba vidare när förutsättningarna och omständigheterna ändras.

Vi möter människor från många olika länder och modersmål och därför är det en fördel att kunna något eller flera andra språk förutom svenska.

Vi tillämpar löpande intervjuer under ansökningstiden så skicka in din ansökan idag!

Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerviks kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024