OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en duktig administratör eller ekonomiassistent?
Ekolek bedriver pedagogisk barnomsorg för barnens bästa. Med modern pedagogik, hållbarhet och ekologisk medvetenhet som grund erbjuder vi ett attraktivt alternativ till kommunal barnomsorg. Våra dagbarnvårdare är noga utvalda och engagerade i barns utveckling. Tillsammans jobbar vi för en hållbar och ljus framtid där barnens behov sätts i centrum.
Vi söker nu en adminisrativiassistent på 50% till vårt kontor på Gamla riksvägen i Kållered
Tjänsten är på 50% med start omgående. Tjänsten kan kommas att utökas framöver. Arbetstiderna är relativt fria men bör vara inom kontorstid. Du kommer samarbeta med ytterligare en ekonomichef på kontoret.
Huvudsakliga arbetsuppgifter består av att du jobbar med kontorsservice och administrativa arbetsuppgifter.
Du kommer att hjälpa intern personal och jobba självständigt. Viktigt att du trivs med att ta ansvar, egna initiativ och jobba aktivt mot att förbättra och effektivisera arbetsmiljön på kontoret.
Exempel på arbetsuppgifter:
-ta emot samtal av föräldrar och besvara mejl
-Kvalitetssäkra verksamheten
-posthantering
-övrig administration
Önskade kompetenser:
- Gymnasieutbildning eller motsvarande
- Goda kunskaper i svenska
- Goda grundkunskaper i dator exempelvis word
- Kunskaper inom excell
- Kund och leverantörsreskontran
- Kunskap inom Fortknox ekonomisystem
- Bokföring
- Gärna erfarenhet av pedagogiskt arbete med barn / barnomsorg men inget krav
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Charlotte Engström
0737312763
Vice VD Victoria Hegårdh
0735142438