OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Om arbetsplatsen
Sektionen för beroende och socialpsykiatri i Huddinge är en del av Individ och familjeomsorgen. Inom sektionen finns en sammanhållen organisation och ett helhetsansvar för båda målgrupperna med myndighetsutövning och utförare. Vår verksamhet ligger långt fram inom flera områden och vi är stolta över vår kvalitet och bredd. Vi söker nu en kompetent administratör som tänker på socialtjänsten i ett helhetsperspektiv och stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra vår verksamhet. Vi finns i lokaler i Huddinge centrum, och hit är det enkelt att ta sig med kollektivtrafik.
-
Om arbetet
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att administrativt stödja sektionens fem enhetschefer. Det kan handla om allt ifrån personaladministration och lönehantering till att organisera interna och externa möten, diarieföring, reseadministration samt beställningar. I arbetsuppgifterna ingår också hantering av myndighetsenheternas ärenden, akthantering samt att handlägga avgifter och fakturor.
Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska trivas i rollen är det viktigt att du är strukturerad i ditt arbete och tycker om att ta egna initiativ.
Arbetet präglas av bitvis högt arbetstempo där alla får vara beredda att hjälpas åt med olika arbetsuppgifter, därför behöver du vara stabil och flexibel vid behov med en serviceinriktad och prestigelös inställning. I rollen har du många olika kontaktytor, både internt och externt, och därför är det viktigt att du är kommunikativ. Du ska ha god datorvana eftersom vi använder oss av olika IT-system i det dagliga arbetet.
Det är även viktigt att du är noggrann då arbetet omfattar många olika moment att hålla reda på, tex vid registrering av inkomna anmälningar. Tjänsten kräver också att du har en god samarbetsförmåga och att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du måste ha ett bra bemötande till våra besökare och vara serviceinriktad. Har du erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Procapita eller Life Care, är detta meriterande.
Det här söker vi hos dig:
- Du ska ha administrativ och/eller ekonomisk utbildning på gymnasienivå. Genomförd 3-årig gymnasieutbildning med fullständiga betyg.
- Det är ett krav att du har erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och det är önskvärt att du har gjort det inom en Socialförvaltning.
- Du har stor datorvana och kunskaper i Officepaketet. Du har mycket goda kunskaper inom Heroma. Tidigare erfarenhet av att jobba i Life Care eller andra verksamhetssystem inom socialtjänsten är önskvärt.
- Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.