Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.

Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan – kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus.

Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi drygt 23500 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!

Tranemo och Ulricehamns kommuner har en gemensam samverkansnämnd miljö och bygg samt miljö och byggenhet för all myndighetsutövning inom miljö- och byggområdet. Det handlar t ex om miljötillsyn, livsmedeltillsyn och bygglov. Ulricehamn är värdkommun för både nämnd och verksamhet.

Till byggenheten söker vi nu en positiv och serviceinriktad administrativ assistent!

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent på byggenheten arbetar du främst med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, registrering av handlingar och underhåll av arkiv. Din roll som assistent är betydande för att upprätthålla en rättsäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän i organisationen.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en gymnasieexamen med inriktning mot administration eller motsvarande. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av administration inom bygg- och miljö eller annan myndighetsadministration, där du arbetat med ärendehantering. Vidare ser vi det positivt om du tidigare har arbetat med uppdatering och redigering av hemsida/intranät. Som administrativ assistent behöver du ha en god datorvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Som person är du positiv och serviceinriktad, något som du visar i ditt bemötande mot såväl kommuninvånare, kollegor och andra inom och utanför organisationen. Du är bra på att samarbeta med andra, men kan även arbeta självständigt. För att trivas hos oss tror vi vidare att du är en resultatinriktad person som är intresserad av utvecklingsfrågor.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Samhällsbyggnadschef Sebastian Olofsson
0321-595268
Tf. Enhetschef Pär Norgren
0321-59 52 53
Bygglovsingenjör Henrik Wetterholm
0321-59 52 82
Enhetschef Patrik Mårtensson
0321-595289
Enhetschef Gunilla Kock Hansson
0321-595284
Systemförvaltare Åsa Lindh
0321-59 52 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ulricehamns kommun, Byggenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 25 oktober 2016

Besöksadress

Höjdgatan Ulricehamn
None

Postadress

Höjdgatan
Ulricehamn, 52386

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024