Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Vi engagerar oss för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger, anlägger och underhåller! Tillsammans med våra olika kompetenser ansvarar vi för gator, parker, lekplatser och stränder, renhållning samt vatten och avloppsförsörjning. Vi ansvarar också för kommunens interna service inom kost och städ samt förvaltar kommunens fastigheter.
Vill du dela vårt engagemang genom att bidra med din kompetens för att skapa största möjliga service till framtidens kommun? Välkommen till oss!

Administrationen är en av 6 avdelningar som tillhör Teknik och fastighetsförvaltningen. Förvaltningen har ca 185 anställda och är en serviceorganisation där vi servar våra medborgare men även våra interna avdelningar och förvaltningar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill jobba i vår kundservice som tillhör den administrativa avdelningen med 7 medarbetare på Teknik och fastighetsförvaltningen. På kundservice svarar du på medborgarnas frågor kring VA (vatten och avlopps) abonnemang och fakturafrågor. Arbetet är omväxlande och du kommer i huvudsak arbeta för kommunens VA-avdelning (vatten och avlopp) med administrativa arbetsuppgifter vilket innefattar telefon och mejlkontakt med medborgarna. Du ska kunna förklara och prata med kunderna på ett pedagogiskt sätt så att informationen vi delar är lättförståelig. Förutom detta kommer du bli en av dom som kommer att arbeta med kommunikation via vårt arbetsnät och med kommunens hemsida.
I arbetet ingår även ekonomisk administration, såsom fakturering och koll på kundreskontran. Vi arbetar i Future (fakturering-och bokföringsprogram) men även bland annat i excell, olika kundportaler och ärendehanteringssystem. Eftersom vi arbetar i cirka 10 olika system/program så är det meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom det digitala och har förmågan att se lösningar och samband mellan systemen.


KVALIFIKATIONER
Förutom att du är en person som vill utvecklas i din arbetsroll och är nyfiken på ny kunskap och att följa dagens utveckling så ser vi att du;

- har arbetat och har erfarenhet av administration och service
- är serviceinriktad, kan arbeta självständigt men också kunna samarbeta och bidra till ett gott arbetsklimat
- har ett strukturerat arbetssätt och är ansvarstagande
- är lyhörd och har en god kommunikativ förmåga
- är självgående och en initiativtagare
- det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- tycker om att arbeta mot uppsatta mål och utveckla verksamheten tillsammans med dina kollegor

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter.

Just nu jobbar vi mycket med digital förändring och utveckling för att möta kundens behov samt effektivisera vårt arbetssätt!


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024