Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi har Sveriges nöjdaste kunder i vår bransch för sjunde året i rad. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.

 

 

Under sommaren behöver vi stärka kontoret med en administrativ assistent.

Som administrativ assistent på Särnmark stöttar du kundansvarig i det dagliga arbetet. 

 Kundansvarig har helhetsansvar för ett antal kunder och deras personliga assistenter där man agerar som ”spindeln i nätet”. En kundansvarig är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans utifrån gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för assistenternas arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.

 Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:

*Rekrytering av personliga assistenter.

*Bemanningfrågor

*Övrig administrativa uppgifter.

 

Vem är du

Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har jobbat inom personlig assistans/vård omsorg. 

Du har god förmåga att arbeta med flera saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du är positiv i ditt bemötande och är tydlig i din kommunikation.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Tjänsten är ett sommarvikariat. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning. Lönesättning sker enligt överenskommelse.  

Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.

Ansökan

Intervjuer kommer att hållas löpande så vänta inte med att söka tjänsten om du är intresserad.

För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se. Titta gärna på filmen om Särnmark med våra ägare som du finner på hemsidans första sida.

Vi undanber oss vänligt med bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024