Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kost och lokalvård, fastigheter och exploatering, stadsplanering och bygglov, park och grönytor, gator, VA och avfall

Här jobbar drygt 300 medarbetare för att tillsammans göra Ystad till bra stad att bo, verka och leva i.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som tidigare arbetat som administrativ assistent alternativt har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill att du som söker har en eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Din tjänst innebär att du ska vara ett verksamhetsstöd av två för fyra enhetschefer samt en avdelningschef och du kommer att ha ett nära samarbete med din kollega. Du kommer bl.a. att arbeta med vakanslösning, schemaläggning, semesterplanering, upphandlingar, inköp, dokumentation m.m. Du kommer att tillsammans med ledningen hjälpa till med problemlösning och i ditt uppdrag kan viss kundkontakt förekomma.




KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, självständig och flexibel med hög stresströskel. Vi tror att du tycker om att ha många bollar i luften samt att mötet och samtalet med personalen ger dig energi.
Vi vill att du som söker har erfarenhet av följande:

• TimeCare plan
• TimeCare pool
• Visma personalsystem
• Raindance
• Hantera/upphandlingar/avtal/statistik
• Matilda • Schemaläggning
• Semesterplanering
• Avtalshantering
• IT/hemsidor
• Ledarskap
• Meriterande om du har arbetat i Evolution.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Molin
0709-47 71 34
Driftledare Rolf Olsson
0411-57 75 70
Fastighetschef Olof Hübner
0411-57 77 95
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67
Byggnadsinspektör Joachim Åberg
0411-57 73 32
Förvaltningschef Kerstin Wulff
0411-57 74 50
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67 / 0411-57 72 30 (exp)
Stadsträdgårdsmästare Ulf Andersson
0411-57 72 42
Gruppledare Alex Bentervall

Planchef Anna Möller
0411-57 70 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ystads kommun, Samhällsbyggnad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

27180 Ystad
None

Postadress

Nya Rådhuset
Ystad, 27180

Liknande jobb