OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Norrmalms stadsdelsområde har drygt 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, Life Science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsförvaltning erbjuder dig en attraktiv arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att ge stockholmarna de bästa verksamheterna.
Arbetsplatsbeskrivning
Norrmalms administrativa assistenter arbetar mot äldre och socialtjänstavdelningens olika enheter med bland annat fakturahantering, beställningar, enkla faderskap, stöd till enhetschefer vid ekonomiska avstämningar och andra administrativa arbetsuppgifter.
Vi har ett nära samarbete med andra avdelningar på förvaltningen. Gruppen behöver nu förstärkas med en ny kollega.
Du kommer att ingå i en grupp med administrativa assistenter där det även finns en samordnare som närmsta arbetsledare. I gruppen hjälps vi åt och stöttar varandra vid arbetstoppar, delar med oss av kunskap och vår arbetsglädje. Ditt arbete vänder sig främst mot äldreomsorgen men du kommer vara direkt underställd socialtjänstavdelningens avdelningschef.
På Norrmalm sitter vi i fräscha lokaler nära Odenplan och Torsplan med goda allmänna kommunikationer. Vi har friskvårdbidrag och förmånliga erbjudanden via ePassi samt flextidsavtal med sommar- och vintertid.
Arbetsbeskrivning
I rollen som administrativ assistent kommer du huvudsakligen att arbeta med avgiftshandläggning av vård och omsorgsavgifter inom äldreomsorgen utifrån gällande regler med utgångspunkt från Socialtjänstlagen och Stockholms stads tillämpningsanvisningar. Det är en myndighetsutövning och du fattar beslut om avgiftens storlek och är behjälplig vid överklagan. Kontakter med brukare, anhöriga samt god man via telefon ingår som en naturlig del i tjänsten. Därför ser vi att du har en god serviceförmåga samt ett professionellt förhållningssätt och bemötande. Du kommer att ha ett nära samarbete med beställarenheten och ansvara för att biståndshandläggarna får uppdateringar och korrekt information om avgiftshantering. I arbetsuppgifterna ingår även rollen som behörig beställare i Portalen samt andra administrativa arbetsuppgifter såsom till exempel leverantörs- och kundfakturering
Kvalifikationer
Vi behöver dig som har:
- Gymnasieutbildning med ekonomisk och administrativ inriktning eller utbildning som bedöms likvärdig
- Erfarenhet av avgiftshandläggning
- Kunskaper inom socialtjänstlagen
- Goda kunskaper inom Officepaketet
- God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift
Meriterande kvalifikationer:
- Erfarenhet av verksamhetssystemet ”Paraplyet” och Agresso.
- Erfarenhet av äldreomsorg och socialtjänst
- Vi ser gärna att du arbetat som administrativ assistent eller liknade tidigare
För att trivas i rollen är det av stor vikt att du är noggrann, stresstålig samt har lätt för att samarbeta. Du har god framförhållning, är serviceinriktad och har ett bra bemötande. Du kan med enkelhet kommunicera på ett tydligt och välformulerat sätt. Då ditt arbete är administrativt är det viktigt att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du förstår också vikten av att ha ett ekonomiskt perspektiv för att verksamheten ska klara en budget i balans.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde sker så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Vi kommer att påbörja urvalsprocessen under ansökningstiden och intervjuer kommer att ske löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.