OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rättvik – där tradition möter framtid!
Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete.
Socialförvaltningen ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och andra insatser till barn, ungdomar och vuxna.
Beskrivning
Din nya arbetsplats är placerad i Boda Kyrkby och i Furudal, ca 2 respektive 3,5 mil norr om Rättvik längs riksväg 301.
I Boda Kyrkby är det gångavstånd från det särskilda boendet till mataffär, kyrka, bibliotek, och skola. Där finns det även möjlighet till att köpa lunch i skolmatsalen. I Boda Kyrkby finns också naturreservatet Styggforsen. I Furudal ligger det särskilda boendet med gångavstånd till restaurang samt mataffär. Här ligger även en hockeyskola.
Orestrand särskilt boende ligger vackert placerat vid Oresjön i Furudal. Här finns plats för 20 boende och här arbetar 20 medarbetare. Backåkern i natursköna Boda Kyrkby har plats för 19 boende, samt tre växelvårdsplatser och här arbetar 24 medarbetare. Respektive boende har en enhetschef.
De båda boendena värnar om omsorg med hög kvalitet där arbetet präglas av närhet, engagemang, kompetensutveckling och ständig utveckling av arbetssätt och metoder. De särskilda boendena i Rättviks kommun leds av engagerade chefer och medarbetare som vill och har förmågan att driva och utveckla verksamheterna.
Arbetsbeskrivning
Som administrativ assistent är den huvudsakliga uppgiften att tillsammans med enhetschef bemanna verksamheten utifrån behov. I ditt arbete ingår även schemaplanering, inköp, fakturahantering, viss lönehantering samt dokumentation. Som administrativ assistent på Orestrand och Backåkern tillhör du en grupp administrativa assistenter som arbetar på kommunens särskilda boenden där ni kontinuerligt har gemensamma möten.
Du arbetar i flera olika datasystem såsom Officepaketet, Visma, Winlas och Heroma. Arbetet innebär både telefonkontakt och kontakt med medarbetare och andra stödfunktioner inom kommunen.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och förståelse för den här typen av verksamhet. För att trivas i din roll ser vi gärna att du är självgående och tar ansvar för samt strukturerar och planerar arbetet på ett effektivt sätt. Du är även flexibel och kan anpassa dig efter omständigheter och förändringar. Du har också en stor samarbetsförmåga och arbetar bra tillsammans med andra människor. Arbetet kräver att du är lugn och tillmötesgående mot de du har kontakt med i ditt arbete. I ditt arbete är du med och bidrar till mål- och resultatuppfyllelse.
För detta arbete krävs det att du har goda it-kunskaper. Vi ser gärna att du har körkort då det är två arbetsplatser med några mil emellan. Viss kunskap i schemaplanering bör du ha samt kunskaper i Visma, Winlas och Heroma.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Om arbetsgivaren:
I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare.
Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss.
För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje.
Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!