OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kost och lokalvård, fastigheter och exploatering, stadsplanering och bygglov, park och grönytor, gator, VA och avfall
Här jobbar drygt 300 medarbetare för att tillsammans göra Ystad till bra stad att bo, verka och leva i.
ARBETSUPPGIFTER
Som assistent på avdelningen Kost och Lokalvård kommer du i din vardag att ansvara för den interna administrationen. Tjänsten som administrativ assistent innebär att vara ett verksamhetsstöd för fyra enhetschefer samt en avdelningschef och du kommer att ha ett nära samarbete med din kollega.
Du kommer bl.a. att arbeta med vakanslösning, schemaläggning, semesterplanering, upphandlingar, inköp, dokumentation m.m.
Du kommer att tillsammans med ledningen hjälpa till med problemlösning och i ditt uppdrag kan viss kundkontakt förekomma.
KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning eller motsvarande och erfarenhet av administrativt arbete. Vi förutsätter att du som söker har hög IT-mognad och behärskar Office-paketets alla delar och är nyfiken på att lära nya program. Det är meriterande om du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning.
För att bli framgångsrik i denna roll tror vi därför att du som söker har utpräglad samarbetsförmåga, är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Arbetstiden börjar klockan 06.30.
• Vi arbetar med följande program i nuläget:
• TimeCare pool och plan
• Visma personalsystem
• Raindance
• Hantera/upphandlingar/avtal/statistik
• Matilda kostdata program
• Schemaläggning
• Semesterplanering
• Avtalshantering
• IT/hemsidor
• Evolution.
ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.
Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Molin
0709-47 71 34
Driftledare Rolf Olsson
0411-57 75 70
Fastighetschef Olof Hübner
0411-57 77 95
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67
Byggnadsinspektör Joachim Åberg
0411-57 73 32
Förvaltningschef Kerstin Wulff
0411-57 74 50
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67 / 0411-57 72 30 (exp)
Stadsträdgårdsmästare Ulf Andersson
0411-57 72 42
Gruppledare Alex Bentervall
Planchef Anna Möller
0411-57 70 87