Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i cirka sex veckor. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Bolagsrätt.

Om företaget:

Bolagsrätt AB arbetar främst mot advokat- och revisionsbyråer där de bistår med tjänster inom aktiebolagsrätt och firmarätt. De arbetar framför allt med granskning och upprättande av bolagshandlingar där de fungerar som ombud vid registreringsärenden hos Bolagsverket. Bolagsrätt AB granskar och upprättar bolagsrättsliga handlingar, säljer lagerbolag samt säljer bolag för likvidation.

Arbetsuppgifter:

Som administrativ assistent hjälper du befintlig personal med bland annat ärendehantering, att ta fram dokument och kompletteringar, hantera post, kundmejl och andra vanligt förekommande kontorsuppgifter. Företaget arbetar nära Bolagsverket dit du kommer gå med dokument och handlingar för att effektivisera olika handläggningsprocesser. Du arbetar nära dina kollegor på den administrativa avdelningen och förbereder ärenden för juristerna att handlägga.

• Hantera och sortera lättare ärenden
• Hantera post och mejl
• Kopiera handlingar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasieexamen
• Administrativa erfarenheter är meriterande
• God datorvana
• Svenska i tal och skrift

För att trivas i rollen ser vi att du som söker är en positiv och social person som trivs i samarbete med andra människor. Du har förmågan att arbeta utanför ramen av din arbetsbeskrivning och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Vidare trivs du att arbeta i ett högt tempo och kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i ditt arbete.

Övrig information:

Start: 14/11
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, ärendehantering, mejlhantering, posthantering, Sundsvall, administration

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 2 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 9 november 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024