Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

• Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg.

Vi söker nu en administrativ assistent på Placeringsenheten, Individ-och familjeomsorgen. Tjänsten utlyses med anledning av att vår nuvarande administrativa assistent ska gå i pension.

Som administrativ assistent arbetar du på Placeringsenheten, som är en av sex enheter inom IFO. På Placeringsenheten arbetar enhetschef, administrativ assistent, fem barnsekreterare, fyra familjehemssekreterare och en jourhemssekreterare. I enheten ingår också kommunens stödboende för ungdomar/unga vuxna. Enhetens uppdrag är att följa upp, kvalitetssäkra och arbeta för att våra placerade barn växer upp under trygga och kärleksfulla förhållande. Hos oss arbetar både kvinnor och män med lång erfarenhet av familjehemsvård. Vi arbetar mycket nära varandra och med ett tydligt barnperspektiv.

Som medarbetare hos oss kommer du få introduktion av mentor, friskvårdsbidrag och flera härliga kollegor med lång erfarenhet av socialt arbete



ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent är en av de främsta uppgifterna att ge stöd/service till både arbetsledning och medarbetare på enheten.

Utöver detta ingår också bl.a:
• Administrera ersättningar (arvode och omkostnad) till familjehem/jourhem
• Hantera ärende avseende föräldrars ersättningsskyldighet enligt 8:1 SoL
• Administrering (ekonomi och avtal) i jourhemsorganisationen SÖSK
• Administrativt stöd/service som exempel registrera beslut i verksamhetssystem, skriva avtal, insortering i akter
• Hantera fakturor
• Samverka med och vid behov täcka upp för övriga administrativa assistenter på IFO avdelningen

KVALIFIKATIONER
Krav:
• Som lägst gymnasieutbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig förvaltning och/eller privat verksamhet.
• Erfarenhet av administrativa uppgifter såsom löne- och/eller fakturahantering
• Goda kunskaper i officepaketet

Meriterande:
• Tidigare arbete inom socialtjänsten
• Erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare
• Någon form av av administratörutbildning.
• Erfarenhet av att hantera ärende avseende föräldrars ersättningsskyldighet enligt 8:1 SoL

Du är dessutom stresstålig, serviceinriktad, ansvarstagande, noggrann och har lätt att samarbeta med andra.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024