Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.

Är du en engagerad problemlösare som gillar att arbeta administrativt och samtidigt ge service i världsklass till andra? Tycker du om att arbeta kvalitetsmedvetet på en arbetsplats i framkant? I sådana fall är du kanske vår nya kollega inom administrationen på vårt Malmökontor. Tillsammans med ambitiösa och motiverade medarbetare kommer du att arbeta i en internationell miljö som präglas av engagemang, trivsel och delaktighet. Du blir en viktig del av en sammansvetsad organisation och team där vi bryr oss om varandra och har roligt ihop.

Rollen

Hos oss ser vi det administrativa stödet som en viktig del av juristverksamheten. Du är en del av ett team som består av dig, samt juniorassistenter som arbetar under en begränsad tid inför vidare studier. Ni arbetar med att assistera jurister genom att säkerställa att administrationen som inte kräver juristkompetens fortlöper på bästa tänkbara sätt. Det är en omväxlande och stimulerande roll där uppgifterna varierar. Du trivs i en serviceinriktad roll med många kontaktytor och att hugga tag där det behövs. Den ena dagen är inte den andra lik och du tycker därför om att organisera och lösa problem allteftersom.

Exempel på arbetsuppgifter

• dokumenthantering; främst inom Microsoft Office Paketet (Word, Power Point, Excel och Outlook) men även specifika system för verksamheten
• återkommande koordinering av uppgifter så som administration kring revisorsbrev och event, boka och koordinera möten, konferenser, resor, uppvaktningar och andra sociala sammankomster
• research och informationssökning
• korrekturläsning och strukturering av material
• sammanställa klientutskick, nyhetsbrev, kontakt med myndigheter och andra externa samarbeten
• koordinera ärendens processer, till exempel följa upp deadlines och begära in handlingar
• diverse administration så som kopiering, utskrifter, arkivering, skanning av dokument, strukturering av material i pärmar, uppdatering av index, korrekturläsning, utläggsräkningar och budhantering
• interna kostnadsuppföljningar

Din profil

Vi söker dig som har ca 1-2 års arbetslivserfarenhet inom lämplig serviceroll. Du är en van användare av Office-paketet och du har lätt för att ta till dig nya tekniska system. Du talar och skriver obehindrat på svenska och är dessutom duktig på engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst är det viktigt att du är flexibel och prestigelös och tar stort eget ansvar. Vidare ser vi att du är effektiv och har förmåga att strukturera och arbeta framåtriktat. Du är en positiv och lösningsorienterad person som tycker om ett högt arbetstempo men tummar aldrig på noggrannheten. Du har god förmåga att interagera med olika typer av människor i olika professionella roller.

Vår filosofi

Mannheimer Swartling är en arbetsplats som uppmuntrar medarbetarna att engagera sig i att utveckla verksamheten som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, något som har pågått sedan byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft. Vår långvariga filosofi kommer bland annat till uttryck i de tre kärnvärdena kvalitet, affärsfokus och laganda.

Genom åren har det blivit tydligt att den allra högsta kvaliteten, den åstadkommer vi tillsammans. Att våra medarbetare samarbetar och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för byråns affärsmodell, Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur. Kulturen är en av de vanligaste förklaringarna vi får från våra medarbetare till varför de trivs på byrån och väljer att stanna.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Planerad start enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev och gymnasiebetyg/universitetsbetyg/högskolebetyg. Vi behandlar endast ansökningar via detta system, och inte via mail.

Vid frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Ekelöw, HR Manager (kristina.ekelow@msa.se)

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024