Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Höganäs Omsorg AB är ett kommunalt helägt bolag som arbetar för att skapa förutsättningar för invånarna i Höganäs kommun att kunna leva så tryggt och självständigt som möjligt. De som arbetar hos oss är verksamma inom något av områdena äldreomsorg, hemsjukvård eller LSS och kan vara exempelvis sjuksköterska, arbetsterapeut eller undersköterska. Oavsett titel är ditt uppdrag viktigt och meningsfullt och kommer bidra till ett bättre liv för många kommuninvånare. Vill du göra karriär genom att få andra att må bra? Då är det hos oss du ska jobba!

Till Ljunghaga söker vi nu en administrativ assistent.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent är du en stödfunktion till två enhetschefer avseende de administrativa arbetsuppgifterna. Det handlar om ekonomisk administration, personaladministration, schemaläggning, administration för våra omsorgstagare och annat som det finns i behov av för verksamheten ska fungera väl.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med lämplig utbildning inom ekonomi och/eller inom beteendevetenskap och/eller juridik och som har dokumenterad kunskap och erfarenhet inom administration. Meriterande är även kunskap inom det arbetsrättsliga området, samt erfarenhet av schemaläggning med hjälp av IT-system.

Du kommer dels att arbeta självständigt men också i ett tätt samarbete med två enhetschefer för att driva utveckling som skapar värde för omsorgstagaren. Vi förutsätter att du har lätt för att skapa goda relationer och entusiasmera.
Vi söker dig som har digital mognad och är serviceinriktad, flexibel, ansvarstagande, självständig och driven.

Några av de stödsystem vi arbetar i idag är Affärssystem UBW, Timecare, Lifecare, Winlas och Personec P. Har du erfarenhet av något av dessa kan det vara meriterande.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tillämpar löpande urval och ser fram emot din ansökan.


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Höganäs Omsorg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 3 mars 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024