OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nya Hemtjänsten söker administrativa assistenter till våra kontor i Åhus och Kristianstad.
2 tjänster.
Nya Hemtjänsten Syd AB är en extern leverantör av hemtjänst i Kristianstad kommun sedan 1 mars 2010. Vi utför service, omvårdnad, hemsjukvård, ledsagning och avlastning. Vårt främsta mål är att ha nöjdast kunder i Kristianstad kommun. Varje dag skapas många arbetspass av vår personal när de besöker våra kunder. Tjänstens främsta uppgifter är att gå igenom våra arbetspass för att kontrollera att de stämmer, samt svara i vår telefonväxel.
En del av tjänstens arbetsuppgifter:
Administrera personalens arbetspass.
Svara i telefon. Sköta vår växel.
Svara på mail.
Kontakt med våra kunder. Välkomstsamtal med nya kunder.
Kontrollera våra verksamhetssystem, att rutiner följs.
Hantera våra kunder i olika system (som LifeCare).
Lägga upp nyanställda i våra system.
Stötta med bemanning.
Sortera papper, organisera.
Boka och delta i möten. Skriver minnesanteckningar.
Koordinera och följa upp våra tjänster hos kund.
Sköta bokningar, beställningar och leveranser.
Ha ett övergripande ansvar för våra mobiltelefoner. Du kommer att installera appar, se till att allt är uppdaterat och fungerar. Byta ut trasiga telefoner.
Uppdatera och strukturera register, kontakt- och maillistor m.m.
Personaladministration i form av att lägga upp behörigheter i IT-systemen, löneadministration för ordinarie och vikarierande medarbetare, tidrapportering, hantera sjuk- och friskanmälningar.
Gå igenom tidrapporter inför lönehantering.
Inventering av tex skyddsutrustning.
Ha ett övergripande ansvar för våra bilar. Boka service, reparation vid behov, se till att vår bil policy följs.
Stötta chefer, våra samordnare och annan personal vid behov.
Andra vanligt förekommande kontorsuppgifter.
Vi söker dig som:
Är flytande i svenska. Tal, förstående och skrift.
Kan hålla många bollar i luften.
Har hyfsat god datorvana.
Har god vana av mobiltelefoner.
Brinner för ordning och reda.
Har körkort B (manuell).
Du är mycket strukturerad, självgående, organiserad och trivs i en roll där du agerar spindeln i nätet. Det är viktigt att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga, är noggrann och har ordningssinne.
Meriterande (ej krav):
Goda kunskaper i social dokumentation.
Utbildad undersköterska eller motsvarande.
Kunskaper av LifeCare, LMO, Phoniro, Mina Planer.
Det är ett absolut krav att du är flytande i det svenska språket. Tal, förstående och skrift.
Vi är verksamma alla dagar på året och tjänstgöring med varannan helg. Deltid. 60-75% i början. Vid behov kan tjänsterna utökas.
Intervjuer och urval sker löpande vilket innebär att tjänsterna förmodligen kommer att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill tillsätta dessa tjänster omgående.
Som en enkel kontroll av läsförståelse, endast ansökningar märkta med Administratör/assistent till jobb@nyahemtjansten.se kommer att beaktas.
Vi har även tjänster som vårdbiträde eller undersköterska ute.
Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.