OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.
ARBETSUPPGIFTER
Kommunal hjälpmedelssamverkan, KHS, består av länets tolv kommuner som i samverkan driver två hjälpmedelscentraler, en i Kalmar och en i Västervik. Kalmar är värdkommun för denna samverkan.
Vi lagerhåller, distribuerar, recirkulerar och gör teknisk service på hjälpmedel. I vårt uppdrag ingår även upphandling och inköp av hjälpmedel.
KHS söker nu en administrativ assistent med placering i Kalmar.
Arbetsuppgifterna är många och varierande inom registervård, rapporter och underhåll av våra system för lagerhantering, inköp och orderhantering. Dagligen har du nära samarbete med inköpare, ekonom och IT - samordnare.
Du kommer till en arbetsplats med ett positivt arbetsklimat, där det är högt i tak och där vi ger och tar feedback på ett bra sätt. På vår arbetsplats är lag-/teamarbete ett viktigt ledord.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har godkänd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten.
Du har mycket god datorvana, erfarenhet av administrativt arbete, goda kunskaper inom office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-stödet SESAM och/eller erfarenhet inom hjälpmedelsområdet.
Du har lätt för att lära dig, är noggrann och har förmågan att hålla många bollar i luften.
Du har god kommunikativ förmåga, är lyhörd, och har lätt för att skapa och förvalta goda relationer. Som person är du en lagspelare och har en grundläggande positiv människosyn.
Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annoserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.