Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Ystad är porten till framtiden och omvärlden. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Allt som allt en god miljö för kreativitet.
Här kan du bo i den medeltida stadskärnan, på öppna landsbygden eller kanske nära havet. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö, erbjuder en rökfri arbetsplats samt möjlighet till friskvård.

Social omsorgs verksamhet är indelad i fyra avdelningar; Vård och omsorg, Hälsa och stöd, Funktionsnedsättning och socialpsykiatri samt Individ och familjeomsorg. Tjänsten som Administrativ assistent är organiserad inom Barn och Familjeenheten som är en av fyra enheter inom Individ och familjeomsorgen. De andra tre enheterna är Arbete och Försörjning, Enheten för nyanlända samt Rådgivningsbyrån.

I Barn och Familjeenheten arbetar idag 23 medarbetare med myndighetsansvar vad det gäller barnavårdsutredningar, familjerätt samt familjehem. I enheten ingår också kommunens interna öppenvård för barn och deras familjer, en enhetschef, en 1:e socialsekreterare samt administrativ assistent.


ARBETSUPPGIFTER
Efter 6 års arbete hos oss är det dags för vår administrativa assistent att prova på nya utmaningar och vi önskar henne all lycka till!

Vi söker därför en ny medarbetare som vill vara en del av vår fantastiska enhet. Arbetsuppgifterna är att vara ett administrativt stöd till arbetsledning, socialsekreterare och vår öppenvård. Vilket bland annat innefattar att arbeta i persondatasystemet till exempel med att öppna och stänga BBIC-utredningar, insatser, göra kontroller och utbetalningar. Med också att hantera fakturor, handlägga faderskap, skriva avtal samt ansvara för insortering av akter.

KVALIFIKATIONER
Lägst gymnasieutbildning och erfarenhet av ekonomisk administration. Gärna erfarenhet av administrativt arbete i offentlig förvaltning och har du tidigare arbetat inom socialtjänsten ses detta som meriterande. Du behöver ha datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Du är stresstålig, serviceinriktad, ansvarstagande, noggrann och har lätt att samarbeta med andra. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gabriella Clemedtson

Eva Skogö
0411-57 73 90
Susanne Lundgren
0411-57 77 41
Gabriella Clemedtson
0411-57 78 39
Ulrika Persson
0411-57 72 44
Lena Lindstedt
0411- 57 77 70
Katarina Thulin
0411-57 77 79
Kerstin Mårtensson
0411-57 77 66
Ingrid Mårtensson
0411-57 73 84
Ingrid Karlsson
0411-57 79 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ystads kommun, Social Omsorg Ystad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-04-18 .
  • Publicerat: 16 februari 2017

Besöksadress

27180 Ystad
None

Postadress

Nya Rådhuset
Ystad, 27180

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024