Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, exempel på uppgifter:

-Stöd för löpande administration inom avdelningen, t.ex. underhåll av övergripande möteskalender, underhåll av personallistor och tidsrapportering, fakturauppföljning, etc
-Praktiska förberedelser inför interna och externa möten, t.ex. lokalbokningar, beställning av mat & logi, resebokningar m.m.
-Föra mötesnoteringar och följa upp beslut & åtgärder
-Stöd vid framtagning av presentationsmaterial (PowerPoint)
-Arbeta med fastighetsfrågor, t.ex. samordning av lokalbehov, planering och möblering av nya arbetsytor, koordinering av flyttar
-Administrativt stöd för interna projekt och aktiviteter

Du kommer att arbeta nära två andra kollegor som också har administrativa roller, hos dem kommer du att få upplärning samt stöd i ditt arbete.

Vill du arbeta i en spännande organisation som är i en tillväxtfas? Vi har den rätta tjänsten för dig!

Om företaget
Mer information om företaget ges vid en eventuell intervju!

Din profil
Skallkrav:
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Relevant utbildningsbakgrund
Erfarenhet av liknande arbete på ett större företag
Goda kunskaper inom MS Office- Word, Excel & Powerpoint

Personliga egenskaper:
I den här rollen krävs det att du är kommunikativ, flexibel och att du har en öppen personlighet då du kommer att vara spindeln i nätet. Vidare är du strukturerad, lösningsorienterad och ordningsam.

Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: omgående
Omfattning: heltid dagtid under 6 månader men en eventuell möjlighet till förlängning
Placering: Huskvarna
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 3 april 2017

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Chefsstöd till frivården Östergötland

Chefsstöd till frivården Östergötland

25 oktober 2024

25 oktober 2024

Administratör till Tomtegränd/Alnö BBT

Administratör till Tomtegränd/Alnö BBT

25 oktober 2024

Logistikadministratör

Logistikadministratör

25 oktober 2024