Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.

Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan – kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus.

Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi ca 24000 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!

I kommunledningsstaben ingår funktionerna ekonomi, personal, kommunikation och kansli. Arbetet består av såväl strategiska utvecklingsfrågor som operativt stöd till verksamheten.

Kanslifunktionen arbetar med juridiska ärenden och utredningar för hela förvaltningen. Kanslifunktionen är ett administrativt stöd till den politiska ledningen och här finns kommunstyrelsens diarium, notarius publicus och all service runt borgerliga vigslar. När det är valår är det praktiska genomförandet av valen en stor uppgift. I kanslifunktionen ingår även överförmyndarverksamhet, säkerhetssamordnare, IT-strateg, folkhälsostrateg, projektledning och kvalitetsutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administrativ assistent inom kanslifunktionen ingår systemadministration och handläggning av ärenden i ärende- och dokumenthanteringssystemet Ephorte, ansvar för kommunens officiella mail och för administration kopplat till sammanträden i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, samt administration och planering av borgerliga vigslar. Det ingår även arbete med rutiner, guider och fortlöpande förbättringsarbete gällande kansliets administrativa arbetsuppgifter samt service åt förtroendevalda politiker och ansvar för systemet Troman (med uppgifter om förtroendevalda).
Övriga uppgifter som framtagande av postlista och handlingar till media m.fl. sker löpande, medan administrativt stöd åt kanslichefen, arbete i kommunens växel, samt deltagande i administration kring val förekommer vid behov.

KVALIFIKATIONER
Du har tidigare erfarenhet av arbete eller praktik inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har eftergymnasiala kurser/högskolepoäng inom administration, IT eller offentlig förvaltning och om du har erfarenhet från administration i kommunal verksamhet.
Du har goda IT-kunskaper bl.a. i Excel, Word och Outlook och vi ser gärna att du har kunskaper inom diariehantering, ärendehantering, förvaltningsjuridik och politiska processer.
Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten. Du är flexibel, stresstålig och serviceinriktad med en god förmåga till samarbete.

ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf kanslichef Anita Dalengren
0321-595012
Assistent Mona Brolin
0321-595015
Kanslichef Pehr Johansson
0766-43 50 12
Kanslichef, Ulricehamns kommun Pehr Johansson
0321-595012

Sammanfattning

Besöksadress

Höjdgatan Ulricehamn
None

Postadress

Höjdgatan
Ulricehamn, 52386

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024