OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FELDER GROUP är ett internationellt företag med växande globala aktiviteter och är en ledande aktör inom utveckling, tillverkning och försäljning av träbearbetningsmaskiner.
Felder Group Sweden är ett dotterbolag till Felder KG och ett snabbt växande företag.
Vi har hand om försäljningen av maskiner samt tillbehör till Sverige - både via direktförsäljning och via återförsäljare.
Vi har vårt huvudkontor i Arlöv utanför Malmö men har även kontor i Jönköping och Stockholm.
Vi söker nu en till administratör till vårt team.
Arbetsuppgifterna är varierade och består bla av:
Kundsupport via telefon för administrativa-, faktura- eller servicefrågor
Fakturering och betalningspåminnelser till kunder
Orderläggning av tillbehör
Transport och fraktbokningar
Upprätthållande av vår kunddatabas
Vi söker dig som har viljan att lära, och tycker om nya utmaningar. Du är noggrann och organiserad och kan ha flera bollar i luften samtidigt.
Du är serviceinriktad, har kundfokus och förstår att engagemang är avgörande för nöjda kunder. Flexibilitet, eget ansvar och att kunna arbeta självständigt samt tillsammans med andra är en självklarhet för oss. Du kommer arbeta nära både säljare och tekniker.
Du behöver behärska svenska flytande i tal och skrift och ha goda kunskaper i antingen tyska eller engelska.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från administrativt arbete men störst vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer och erfarenhet
Minst Gymnasial utbildning
Goda kunskaper i Officeprogrammet.
Behärska svenska flytande i tal och skrift
Goda kunskaper i antingen tyska eller engelska.
Tjänsten är på heltid, 6 månader med provanställning med god möjlighet till förlängning.
Tillträde enl. ök
Månadslön
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Viktoria Davidsson. 031-3000081