Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga.
Kommunen har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation.
Välkommen du också!

Arbetsmarknadsverksamheten inom socialförvaltningen söker nu en administratör till projektet ”Hela Vägen in i Arbete”.

Sedan 2016 driver arbetsmarknadsverksamheten en verksamhet som går under namnet Vägen in i arbete, ViiA. Syftet är att få långtidsarbetslösa och människor med invandrarbakgrund i arbete. Arboga kommun har nu fått EU-stöd för att kunna utveckla projektet som planeras pågå under tre år.

Arbetsuppgifter
Vara projektledarens högra hand i externa kontakter. Stödja arbetsledare och vägledare i deras arbete med dokumentation i bland annat systemet Accorda. Ta fram underlag och utbildningsmaterial. Göra beställningar och bokningar. Ta bilder i verksamheten och producera material till webb och sociala medier.

Arbetet är självständigt och kreativt och har stort fokus på service och bemötande. Det innebär kontakt med många olika människor och samverkan med många olika verksamheter, arbetsgivare och myndigheter. Arbetet är flexibelt och kan innebära att du vid behov behöver kunna rycka in och delta i verksamheten.

Kvalifikationer
Administrativ utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet av administrativt arbete och att självständigt organisera ditt arbete. Du är kreativ och lösningsfokuserad, välorganiserad, strukturerad och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du har ett professionellt bemötande och förhållningssätt och du trivs med att arbeta med människor. Du har ett genuint intresse för verksamheten och dess målsättning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid och omfattning
Allmän visstidsanställning till och med 2020-12-31 med eventuell möjlighet till förlängning. Deltid 75 %. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Lön
Månadslön. Vi tillämpar Individuell lönesättning.

Kontakt
Projektledare Birgitta Nilsson, 0589-873 51.

Facklig kontakt
Vision: Marina Lundgren, tfn 0589-870 21.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2020-03-08.
Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 704/20.

Välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss all kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024