OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Towers Perrin is a global professional services firm that helps organisations around the world optimise performance through effective people, risk and financial management.The firm provides innovative solutions to client issues in the areas of human resource strategy, design and management; actuarial and management consulting to the financial services industry; and reinsurance intermediary services.The firm has several large organisations in both the private and public sectors for 70 years.Our clients include three-quarters of the world's 500 largest companies and three-quarters of the Fortune 1000 US companies.Towers Perrin has offices in 25 countries.Our businesses include Tillinghast, HR Services and Reinsurance.The Tillinghast business of Towers Perrin provides global actuarial and management consulting to insurance and financial services companies and advises other organisations on risk financing and self-insurance.We help our clients with issues related to mergers, acquisitions and restructuring; financial and regulatory reporting; risk, capital and value management; products, markets and distribution; and financial modelling software solutions. Administrativ Assistent Vi söker dig som administrativ förmåga med goda kunskaper i engelska för internationell verksamhet!Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i en konsultverksamhet med 8 anställda där merparten är ute på uppdrag hos kund inom det försäkringsaktuariella området.Tillsammans med den administrativt ansvariga blir din uppgift att sköta kontoret med ansvar för fakturahantering, konferens - och mötesbokningar, researrangemang och att administrera utlägg.Du kommer att vara behjälplig i olika projekt och hjälpa till att bygga upp administrativa rutiner och processer samt ge stöd till konsulterna avseende underlag och presentationer.I rollen ingår även allmänna kontorsgöromål såsom att svara i telefonen (det finns en receptionist), ta hand om posten, fax och skrivare mm.Krav på erfarenheter/kunskaper Du som söker tjänsten har en gymnasiell bakgrund och är förmodligen 20-25 år.Du har någon erfarenhet av service och kontorsadministrativa uppgifter och trivs med att vara "spindeln i nätet".Goda kunskaper i engelska är ett krav för tjänsten, såväl muntligt som skriftligt.Du har vidare goda kunskaper i Officepaketet och då främst Word och PowerPoint. Personlighet För tjänsten lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.Du som söker tjänsten är genuint intresserad av service och har en god administrativ förmåga med noggrannhet och struktur.Du har en utåtriktad personlighet med engagemang och ödmjuk och prestigelös framtoning och känner stort ansvar för arbetsuppgifterna och resultatet.Du är en lagspelare som är mån om stämningen i verksamheten, men är inte rädd att framföra dina åsikter på ett konstruktivt sätt.Ansökan Välkommen med din ansökan omgående på vår hemsida www.amendo.se då vi har för avsikt att presentera aktuella kandidater strax efter julhelgerna.Lägg in din CV med personligt brev online.