Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Migrationsverket är en modern myndighet på framkant vi strävar efter ständiga förbättringar av vår verksamhet, både ifråga och utveckling av arbetssätt och av vår personals kompetens.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av våra värdeord ”Empati, tydlighet och mod”. Vi strävar efter mångfald i rekryteringen av våra medarbetare och arbetar för att alla ska ges lika möjligheter.


 

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår som en stor del att arbeta i reception, där du svarar på frågor, beställer resor, gör registreringar i datasystemet och utför olika administrativa uppgifter. Du arbetar också med dossierhantering, bokning av möten, utskick av kallelser, posthantering, bokning av tolkar, inköp och beställningar efter gällande avtal, viss fakturahantering och beställning av översättningar. Du utför även andra arbetsuppgifter som åläggs av närmaste chef.

 

Kvalifikationer

Du har lägst gymnasieutbildning med administrativ inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har relevant arbetslivserfarenhet, gärna från administrativt arbete inom myndighet. Du har receptionsvana och är serviceinriktad och du har erfarenhet av arbete med människor i utsatta situationer. Du har erfarenhet av ekonomihantering. Du har också god samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning, övriga språkkunskaper är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Datorvana med god Officekunskap och körkort är ett krav.

 

Upplysningar

Anställningen är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.

Tillträde enligt överenskommelse.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan och meritförteckning, även om du är internt sökande, senast den 4 december 2013.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Reach Mee.

 

Kontaktpersoner

Ulrika Nyberg, biträdande enhetschef, 010-485 50 67

ulrika.nyberg@migrationsverket.se

 

Magdalena Kamel, administration, 010-485 83 13

magdalena.kamel@migrationsverket.se

 

Fackliga kontaktpersoner:

Hans Niska, SACO, tfn 010-48 54 892

 

Robert Wiklund, SEKO, tfn 010-48 58 941

 

Lennart Nilsson, ST, tfn 010-48 58 941

 

 
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 november 2013

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024