Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket söker personal Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige och internationellt. Det innebär att vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått nej på sin ansökan och måste lämna landet. Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 000 anställda. Till Mottagningsenheten i Borås söker vi Administrativ assistent (diarienr. BOR-242-2007-351) Arbetsuppgifter Arbetet består förutom arbete i vår reception av administrativa arbetsuppgifter såsom hantering av LMA-kort, utbetalningskort, posthantering, bokning av resor och hotell, tolkbeställningar, arkivering och andra administrativa ålagda av närmsta chef Kvalifikationer Gymnasiekompetens Erfarenhet av likartat arbete, språkkunskaper och datavana är meriterande. Stor vikt kommer att fästas vid personliga egenskaper såsom servicekänsla, flexibilitet, samarbetsförmåga och engagemang.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 24 augusti 2007
  • Ansök senast: 31 augusti 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010