Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.

Individ- och familjeomsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning barn, ungdom, missbruk samt våld i nära relation
- Öppenvård för barn, ungdom och missbruk
- Förebyggande arbete såsom ungdomsmottagning och familjecentrum
- Tillsyn- och tillståndsfrågor
- Socialjour, barnahus och stödcentrum för unga brottsutsatta
- Boendeenhet som inkluderar bland annat stödboende för ungdomar samt Pallas vars målgrupp är missbrukande vuxna.


ARBETSUPPGIFTER
På Mottagningsenheten arbetar idag en enhetschef och sju socialsekreterare samt administrativ personal. Eftersom vi utökar verksamheten behöver vi ytterligare en administrativ assistent som kan bli en del av vår härliga grupp.

Vi vill ge dig en arbetsplats där du vill stanna kvar och vara med och utveckla vidare. Vi erbjuder ett nära ledarskap, ett stimulerande arbete och en hållbar arbetsmiljö med rimlig arbetsbelastning.

Som administrativ assistent inom Mottagningsenheten består de grundläggande arbetsuppgifterna av att du:
- lägger in ansökningar och anmälningar gällande barn, ungdom och vuxna i datasystemet Lifecare
- skriver ut och skickar kallelser till besök
- är behjälplig med att ringa på jourhem inför placering av ensamkommande ungdomar
- beställer resor, bokar tolk och skriver protokoll
- är behjälplig med praktiska och administrativa uppgifter vid introduktion av nyanställda
- ansvarar för beställning av material till enheten

Det kommer att finnas stora möjligheter till att du, tillsammans med din närmsta chef, är med och lägger en struktur för ditt arbete.

KVALIFIKATIONER
För att fungera bra i rollen tror vi att du har god erfarenhet av att arbeta med administration. Du har god erfarenhet av planering samt av att samarbeta i team. Du behöver kunna vara flexibel, eftersom var dag ser olika ut beroende på enhetens dagliga arbetsuppgifter. Att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Du behöver ha mycket goda datorkunskaper.

ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid! Läs gärna mer om våra förmåner:
https://www.sigtuna.se/sv/Om-Sigtuna-kommun/lediga-jobb/Formaner-for-dig-som-anstalld-i-Sigtuna-kommun/

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Familjehemsenheten Anna Lindsjö
08-592 263 63
Enhetschef Familjehemsenheten Anna Lindsjö
08-591 263 63
Planeringschef Ulrika Mellberg
08-591 260 68
Enhetschef Familjehemsenheten Anna Lindsjö

Förvaltningschef Lena Ludvigsson
08-591 263 52
Enhetschef Paula Wallenius
08-591 267 60
Planeringschef Anna-Karin Åberg
08-591 260 68
Enhetschef Mottagningsenheten Ulrika Mellberg
08-591 268 79
Enhetschef Ungdomsenheten Rihaneh Ostad Gholizadeh
08-591 267 63
Enhetschef Barnenheten Anna-Riikka Törrönen
08-591 263 35

Sammanfattning

Besöksadress

19585 Märsta
None

Postadress

Södergatan 20
MÄRSTA, 19585

Liknande jobb


22 november 2024