Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 160 butiker runt om i Sverige.

I dagsläget har vi två administrativa assistenter i region nord och behöver nu utöka med ytterligare en medarbetare på grund av nya arbetsuppgifter på avdelningen. Kontoret ligger i direkt anslutning till vårt nya centrallager i Rosersberg, nära Arlanda.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som administrativ assistent hos oss på Lidl är du den som stöttar regionens chefer med all personaladministration. Detta innebär att du hanterar korrigeringar av arbetstid för butik och lager, skriver intyg och betyg, lägger upp schemamodeller, sammanställer rekryteringsannonser, går igenom ansökningar, förbereder utbildningar, registrerar nya medarbetare i personalsystemet samt hanterar passerkort. Utöver det kommer du att sammanställa rapporter och utvärderingar.

Vilka erfarenheter söker vi?
Vi ger dig med avslutad relevant gymnasieutbildning, eller eftergymnasial utbildning med inriktning på administration/lön/rekrytering, möjligheten till ett stimulerande arbete där du blir betydelsefull för att vi ska fortsätta hålla hög kvalitet på vår administration. Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet från detaljhandeln och liknande tjänster.

Som person är du noggrann och strukturerad och har en mycket god administrativ förmåga. Du är serviceinriktad och ett högt tempo är något som lockar dig. Du är en van användare av Microsoft Office och har du kunskaper i engelska är det meriterande för oss.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av förtroende, engagemang, glädje och kommunikation. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Vi erbjuder en varierande och kreativ roll i en ung organisation med korta beslutsvägar. Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken Söka jobb online som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Där fyller du i formuläret och bifogar cv samt personligt brev. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Sista ansökningsdag är 3 februari 2014. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 16 januari 2014

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024