Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning




Referens: 003621-2014

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Vi söker Administrativ assistent med placering på Lokalt Försäkringscenter i Karlskoga/Örebro 

Ansvar och arbetsuppgifter

Som administrativ assistent på lokalt försäkringscenter ger du administrativt stöd till ledingsgrupp och bidrar till att chefernas vardag kan fungera smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring. I tjänsten kommer du även att arbeta med handläggning inriktning sjukförsäkring. 

I arbetet som administrativ assistent hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarierföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. 

I arbetet med handläggning inom sjukförsäkring har du kontakt med kunder i telefon och skriftligt. I arbetet ansvarar du för att göra utredningar utifrån gällande regelverk. Du beräknar ersättningar och fattar i förekommande fall beslut om ersättning. När du arbetar med sjukförsäkringen möter du kunder som på grund av sjukdom eller skada har rätt till sjukpenning, rehabiliteringspenning eller förebyggande sjukpenning Du utreder sjukpenninggrundande inkomst, gör manuella utbetalningar, beräknar och betalar ut ersättning för arbetsresor. 

Vi söker dig som 


• Har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• Har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt
• Samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• Är initiativrik och ansvarstagande
• Litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt

Det är meriterande om du:


• Har goda kunskaper i office paketet
• Har erfarenhet av administration
• Har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt

En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. 

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Anneli Moilanen, tfn 010-113 11 00 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Henrik Eyton, tfn 010-199 51 95, (för frågor om rekryteringsprocessen): ST: Lena Eriksson, tfn 010-113 41 43, Saco-S: Nils Gustavsson, tfn 010-113 11 27, Seko: Camilla Ersson, tfn 072-574 46 99. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 3 februari 2013 märkt med diarienummer 003621-2014. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.


Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 januari 2014

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024