Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Vi är en del av Skanska Sverige. Det innebär att du får cirka 11 000 arbetskamrater som dagligen arbetar för att utveckla och skapa nya möjligheter för människor att bo, resa och arbeta. Skanska Inköp. Vårt uppdrag är att vara kärnan i Skanskas inköpsverksamhet, där vi i nära samverkan med inköpsfunktionerna i affärsverksamheten säkerställer att Skanska Inköp alltid bidrar till optimal kundkvalitet till bästa kostnad. Skanska Sveriges vision är att bli en förebild inom svenskt näringsliv, och denna strävan påverkar även vårt inköpsarbete. Inköpsgruppen för indirekt material och tjänster ansvarar för avtal gällande exempelvis telefoni, IT, resor, utbildning, kontorsservice och lokaler. Nu behöver vi en driftig assistent som ska avlasta kategoriansvariga i gruppen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av avtalshantering, registerhantering, kataloghantering och arkivering. Du kommer även att fungera som en support gällande handhavandefrågor om telefoni, främst genom telefon - och mail konversation. Vi söker dig som är en god administratör och som tycker att administration är roligt. Du är bra på att strukturera och planera och finner energi i att bringa ordning och att hjälpa till. Det är viktigt att du självständigt kan ta beslut gällande upplägget av arbetsuppgifterna. Du har minst en gymnasieexamen och tidigare arbetslivserfarenhet från administration. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska samt har kunskaper i Excel och PowerPoint. Kunskaper i databashantering är meriterande. Ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

Liknande jobb


14 november 2024